Anonym bruker Skrevet 22. september 2010 #1 Skrevet 22. september 2010 Er det noen som har vert på det før? Jeg blei usaklig oppsagt for en månde siden. Og skal til forhandlings møte neste uke, og har fått advokat med meg. Og i den skriftelige begrunnelsen jeg fekk av arb.giver står mye jeg ALDRI har hørt om før, slik jeg ikke fekk sjangs til og forbedre meg i det. Masse som sto der, er helt feil ! Att jeg har hatt venner på besøk i butikken og latt kunder vente, noe som jeg aldri har hatt, virker som hun kun har dikta opp masse tull for og si meg opp. Og jeg gruer meg veldig til møte Har noen vert på sånt før? Hvordan gikk det?
Anonym bruker Skrevet 22. september 2010 #2 Skrevet 22. september 2010 En tidligere kollega av meg har vært på et slikt møte. Hun ble også usaklig oppsagt , mente hun, (hennes stilling falt bort, men hun mente hun hadde krav på noe annet i firmaet. Firmaet var uenig da de ville ha fagfolk i enkelte stillinger- og ikke bare gi henne en stilling fordi hun hadde vært der i flere år). Min kollega ville ikke ha jobben sin tilbake, men erstatning. Så forhandlingsmøte var bare at hun fikk sin attest og hun fremmet et krav om erstatning. Firmaet nektet å gi henne slik erststning. Hun gikk da til sak, og vant. Synst ikke du skal grue deg til møte. Gå med hodet hevet!
Anonym bruker Skrevet 22. september 2010 #3 Skrevet 22. september 2010 takk for svar Advokaten sier jeg har en god sak om det blir retten på oss. Men jeg vet ikke hvor mye jeg kan kreve i erstatning, men skal ha ett møte med advokaten på Mandag. Grunnen til jeg trur jeg blei oppsagt er fordi ei som jobbet der før sa opp fordi hun skulle flytte, men så flyttet hun ikke alikavell, og nå er det hun som jobber i mi stilling etter jeg fekk oppsigelsen. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå