Gå til innhold

mor til stemødre.


mc1981

Anbefalte innlegg

Er litt sjokkert over noen av innslagene.

Ett barn er ett barn og det er helt normalt at barn føler seg utrygge i en situasjon der den nye skal få barn med Min pappa. Eller Min mamma.

Sønnen min er storebror på både far sin side og skal bli det neste år på denne siden.

 

Jeg merket hvor usikker han var på hvor høyt pappa elsket han den tiden de skulle få en liten en. Ville pappa elske han etter at babyen var født? Ville Hun forsatt bry seg om han etter at hun fikk ett eget barn?

 

Heldigvis har min sønn vært kjempe heldig med stemoren sin. Hun har skjønt at selv om hun ikke er bio.moren hans og Vi ikke synes noe spesielt om hverandre, så er hun en rollemodell og har et foreldre ansvar for sønnen min når barnet er der.

Hun så barnet til den mannen hun elsket, ett barn HUN kunne elske og en storebror til deres felles barn.

 

Sønnen min ser på henne som mor nr to.

Jeg føler ett stikk hver gang han kaller henne dette, men jeg må tenke på hva som er best for sønnen min. Han har ikke noe med Alt jeg føler. Jeg er takknemlig for at denne kvinnen velger å Se og Høre min sønn. Hun er fantastisk og jeg er takknemlig. Spesielt etter å ha lest enkelte av disse innslagene.

 

Jeg synes utrolig synd på disse barna som ikke er like heldige.. Trist..

 

TIL DERE SOM TAR VARE PÅ BARNA VÅRE OG GIR DEM TRYGGHET, STABILITET, RESPEKT OG KJÆRLIGHET.

STOR TAKK.!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Takk for fine ord. Det er ikke lett å være stemor, og jeg hadde nok unngått å blitt sammen med en som har unger fra før om jeg hadde hatt muligheten til å gjøre det om igjen.

Jeg gjør det beste for barna, gir de like mye kjærlighet som mine egne barn, selv om jeg skal innrømme at jeg ikek har morsfølelse for de. Jeg støtter de, stiller opp og gjør mitt beste for at alle skal føle seg hjemme. Jeg kan ikke sitte og surmule og være "ond stemor" fordi jeg syns det er litt tøft innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei mc1981. Det er utrolig flott at du setter stor pris på stemoren til ditt barn! Jeg håper virkelig at du også klarer å si dette personlig til mor nr.2 til din gutt!

Dessverre er det få av biologiske mødre som gir annerkjenelse ovenfor stemødre og er taknemlige! En annen ting jeg vil rose deg om er at du ikke påtvinger dine følelser og tilstander på gutten din! God mor dette her!

 

Jeg er helt sikker på at alle stemødre i dette fora ønsker å være glade i og vise omsorg for sine stebarn. Ikke alle mødre klarer å være voksne, rflekterte, ikke-egiositiske og/eller ikke-selvsentrerte når en stemor kommer inn i bildet. Jeg har hørt flere biomødre forsvare sin uspisselighet, med det et de er mødre til disse barn. Jeg tenker at i kraft av ordet og rollen "mor" mange mødre som møter i døren sine barnas stemødre bringer mye unødvendige konflikter i barnas liv.

 

Til dere mødre som setter stor priss på oss stemødre og takker oss varmt når dere treffer oss- for vårt bidrag i omsorgen for deres unger, har jeg stor respekt for! Stor takk!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...