Gå til innhold

Nå er jeg sinna og lei meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en fast jobb, men ikke innen det jeg er utdannet til. Har vært i intervju til flere relevante jobber, men taper alltid på ansenitet. Nå har jeg blitt spurt om å ta et vikariat som er veldig relevant i forhold til utdannelsen min, og som jeg har veldig lyst på, men fikk avslag på permisjonssøknaden i min faste jobb. Ble så lei meg. Jobber her jeg jobber for å ha en jobb, men ønsker meg så veldig noe annet. Nå føles det som om jeg akkurat ble fratatt den ene sjansen jeg kommer til å få.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du virkelig vil ha vikariatet, så si opp den faste stillingen din dersom du ikke får perm. Man har vel ikke krav på permisjon for å jobbe andre steder?

Skrevet

Nei, man har vel ikke uforbeholden rett til det. I permisjonsreglementet i min kommune står det:

Ved overgang til annen stilling kan det gis permisjon uten lønn når dette er begrunnet i arbeidstakerens ønske om og behov for endrede arbeidsoppgaver og/eller endret arbeidsmiljø.

Men selvsagt med hundre forbehold, sånn at det i praksis er opp til den nærmeste leder å bestemme.

Problemet er at jeg er usikker på om jeg tør å si opp. Ikke veldig lett å få jobb her jeg bor, så da risikerer jeg å stå uten noenting etterpå.

Skrevet

Jeg ser problemstillingen din, men forstår også arbeidsplassen din. De kan ikke holde stillingen din ledig i tilfelle du ikke får en ny stilling et annet sted etter endt vikariat. Noen ganger må man velge; enten ta en sjanse, eller bli hvor man er:)

Noe sier meg at du uansett ikke vil trives på din nåværende arbeidsplass i lengden, så da er det muligens verdt å ta sjansen? ;)

Skrevet

Akkurat det jeg ville rådet meg til også, men det er så mye lettere når det gjelder andre... :)

Skrevet

Det ville jeg vel rådet meg selv til og, men det er så mye enklere å stå på utsiden å si det...

Er ikke sint på arbeidsgiver altså, men på situasjonen. At jeg endelig får en sjanse (har søkt den type jobber i 3 år), men at det ikke er ukomplisert likevel. Skjønner at det er vanskelig for dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...