Gå til innhold

Hva er den beste boken du har lest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest tre kjedelige på rad nå, må finne en god bok. Helst ikke krim da jeg har gitt dem opp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svermen - Frank Schätzing

Den er laaang, men utrolig fascinerende! :)

Skrevet

Øya! og drømmehjertet (samt de andre bøkne til denne forfatteren som jeg ikke husker navnet på)

Skrevet

Jeg har lest vannvittig mange bøker, så jeg klarer ikke helt bestemme meg for hvilken som er den beste. Men jeg kan jo anbefale noen jeg likte godt:) Drømmehjerte, Senor Peregrini og Salvadorena, alle skrevet av Cecilia Samaratin, disse er utrolig fine. Hjemkosten og Øya av Victoria Hislop er også veldig bra bøker. Svermen av Frank Schätzing er knallbra og lang... Leste nettopp Sukkerdøden av Unni Lindell og den synes jeg var bra, i tilfelle du finner ut at du skal gi krim en sjanse til... Lykke til med bokjakten!

Skrevet

Boktyven av Markus Zusak gjorde et sterkt inntrykk på meg...tårene rant..

Øya er også en av de bedre jeg har lest.

Skal i gang med Vann til elefantene av Sara Gruen nå,noen som har lest den?

Skrevet

Deception point (Iskaldt bedrag) av Dan Brown.

Skrevet

"En tid for alt" Karl Ove Knausgård.

Skrevet

De beste må være drageløperen og tusen strålende soler. Særlig sistnevnte synes jeg var utrolig gripende. Likte også veldig godt bøkene til Cecilia Samartin, spesielt drømmehjertet.

Skrevet

Idas Dans - trist, men veldig fin :)

Ellers anbefaler jeg 'kioskserien' Morshjerte!

Skrevet

Deception Point? Seriøst? ... fant den i hylla da vi rydda for noen uker siden, tenkte jeg skulle gi den en sjans - det er noe av det platteste, jævligste og billigste mølet jeg har lest, NOENGANG, og jeg mistenker deg for å foreslå det kun på spøk.....!!

Ikke gi opp krim, HI, les Mo Hayder :)

Skrevet

Det er jo et helt umulig spørsmål, for verden er jo full av gode bøker (heldigvis - en uuttømmelig kilde!).

Men av de jeg kommer på i farta som jeg synes var kjempegode er:

- Per Petterson: "Ut og stjæle hester" (likte den bedre enn Jeg forbanner tidens elv, som han fikk Nordisk råds litteraturpris for).

- Mustafa Can «Tett inntil dagene - Fortellingen om min mor». Helt fantastisk. Den kan du ikke synes er kjedelig.

- Kanskje en av Gabriel Garcia marquez' bøker kunne vær noe? For eksempel "Hundre års ensomhet".

Av de mer lettere underholdningsbøker hadde jeg prøvd Hanne Vibeke Holst sine, kanskje særlig de tre siste:

# Dronningeofret (2008)

# Kongemordet (2005) og

# Kronprinsessen (2002)

Skrevet

Har nettopp lest Øya og Hjemkomsten... Nydelige bøker som jeg skulle ønske var lengere.

Et glass melk takk! av Herbjørg Wassmo var også bra.

Skrevet

En utrolig dårlig skrevet og lite spennende bok, hvis dette er den bese boken du har lest så annbefaler jeg en tur til Biblioteket....

Skrevet

Uten tvil, "Pinnsvinets eleganse" av Muriel Barbery.

Jeg leste den i sommer, og den henger fortsatt i. Det er en bok som får deg til å le, grine, tenke og lære. Fantastisk!

Skrevet

Herbjørg Wassmo - Hundre år

Herbjørg Wassmo - Ett glass melk, takk

Per Petterson - Ut og stjæle hester

Skrevet

"Røtter" av Alex Hayley.

"Havets Katedral" av Ilfonso Falcones.

"Vindens skygge" av Carlos Ruiz Zafon.

Krimbøker bør du fortsatt gi en sjans:

Jo Nesbø "Panserhjerte" er veldig bra:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...