Gå til innhold

Jobb-dilemma...Hjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har søkt på to jobber, og vært på intervju for en stund siden. Fikk brev fra den ene jobben om at jeg hadde fått stilling, og siden det var gått så lang tid takket jeg ja til den. Jeg trodde den andre stillingen som jeg egentlig vil ha mer, var besatt siden jeg ikke hadde hørt noe, men nå fikk jeg telefon fra dem om at jeg får stilling der, men at det har tatt tid med papirene... Huff...hva gjør jeg...? Hvordan er regler i forhold til at man svarer ja til en jobb,m for så å si nei??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du signert en arbeidsavtale med de første?

I såfall må du jobbe ut oppsigelsestiden som kanskje er 14dager i prøvetiden.

Ellers er det bare å ringe å si at du har fått et bedre tilbud og derfor må allikevel si nei.

Skrevet

Sånt er ganske vanlig. De fleste arb.givere er såpass fornuftige at de sier ifra at det er greit, bare ta den andre jobben. De vil jo ikke få noen som helst nytte av deg uansett når det bare ville være snakk om noen få uker. Det ville faktisk bare bli en kostnad.

Skrevet

Hi her...

Vel, har signert papiret om at man takker ja til jobben... Gjorde det før jeg fikk vite at jeg får den andre jobben,,,

Jeg skulle egentlig ikke starte før januar heller da, på den jobben jeg har takket ja til...

Skrevet

I så fall er det bare å si nei fortest mulig, så slipper du ihvertfall noe bryderi med å ta fatt på den først. Det er jo tre måneders oppsigelsestid i verste fall, og det er ennå mer enn tre måneder igjen av dette året. Forresten er det som regel bare 1 måned i prøveperioden.

Skrevet

Ja, er bare 1 måneds oppsigelse i prøvetiden... Uff...hater at det har blitt sånn... Får helt vondt i magen av dette......

Skrevet

Slapp av. De fleste arbeidsgivere har opplevd dette flere ganger før. Det beste for begge parter er jo at du tar den jobben du vil trives best i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...