Anonym bruker Skrevet 22. september 2010 #1 Skrevet 22. september 2010 ...hva har dere til da? Trenger inspirasjon i lange baner:)
Anonym bruker Skrevet 22. september 2010 #2 Skrevet 22. september 2010 igår hadde vi kyllingfile i tikkamasala gryte..NAM ellers har vi kylllingfile,ris og nanbrød kyllingfilet,salat og potetsalat kyllingfile ovnstekt med ovnstekte grønnsaker
Anonym bruker Skrevet 22. september 2010 #4 Skrevet 22. september 2010 ris og kylling bretagnsaus viss vi skal gjøre det enkelt... Pasta og grønnsaker, med en annen slags toro-pasta-saus =) Ellers er det jo veldig godt og enkelt å lage kylling i karri: del kyllingfileten i lange strimler og tre dem på spyd. Stekes med salt og pepper. Surr 2 charlottløker (eller vanlig) sammen med et par båter hvitløk (etter smak) i en stor jerngryte. 2 ss karri. Spe på med ca 2 dl kyllingkraft (jeg er ikke så sikker på målene, bruk øyemål hehe). Gi et oppkok og ha en boks med kokosmelk oppi. Lite oppkok. Hell sausen oppi en serveringsbolle og legg kyllingspydene oppi. Server med ris og NANbrød
Anonym bruker Skrevet 22. september 2010 #5 Skrevet 22. september 2010 Ovnstekte grønnsaker hadde vært spennende... H.I.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2010 #6 Skrevet 22. september 2010 Surrer bacon rundt kyllingbitene, steker de lett i panna. Legger de i en ildfast form. Har i en saus man syns passe og man liker. Gjerne kyllingsaus. Krydrer godt slik at det blir litt pikant. Har i cashewnøtter i sausen. Lar det putre i ovnen. Serveres med ris og en enkel salat. KJEMPEGODT!
Anonym bruker Skrevet 22. september 2010 #7 Skrevet 22. september 2010 Mmmmm....blir sulten. Takk for gode tips! H.I.
Lilleleen Skrevet 22. september 2010 #8 Skrevet 22. september 2010 Vi pleier å ha kyllingfilèt, wok, ris og kyllingsaus.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2010 #10 Skrevet 22. september 2010 Kyllingfileet med potetmos og kylling bretagnsaus Kyllingfileet med pommesfrites og grønnsaker Kyllingfileet i wok Kyllingfileet med salat og en god dressing
Anonym bruker Skrevet 22. september 2010 #11 Skrevet 22. september 2010 Lag en liten lomme i fileen og putt inn krydret kremost, mozerella ost, surr spekeskinke rundt og stek den i ovnen. Tilbehør kan være ovnsbakte poteter med løk og gode grønnsaker eller bakt potet, gratinerte poteter, pasta med ostesaus, ris osv osv. Bare fantasien setter grenser Og selvfølgelig en god salat
Anonym bruker Skrevet 22. september 2010 #13 Skrevet 22. september 2010 ovnstekte båtpoteter, bacon og fløtesaus. ovnstekte eller bakte grønnsaker er også godt til. eller salat;)
Anonym bruker Skrevet 22. september 2010 #14 Skrevet 22. september 2010 hvis du synes lomma blir liten , pleier vi å banke den flat å fylle den med det su sier + soltørkede tomater (meget godt) for så å rulle den sammen med spekeskinke rundt og en tannpirker i, for å holde den sammen
Anonym bruker Skrevet 22. september 2010 #15 Skrevet 22. september 2010 Lasagne Wok Forskjelligegryter(for det meste posegryter, tikkamasala gryta liker jeg best men må ha den når to av ungene ikke hjemme siden de syns den er for sterk, Brateng kyllingsaus blir god gryte om man har mye rarti den) Ris, kylling i biter stekt og masse forskjellige grønnsaker. Bearnesaus over og litt ost på toppen før den stekes i ovnen. Kyllingbiter som stekes sammen med hakket hvitløk, purre og finhakket smakspaprika stekes litt sammen før rømme (+1ts sukker) helles over og laes koke opp. For mer saus har vi litt fløte eller melk i. Haes sammen med pasta. (noen ganger kryddrer jeg kyllingen med kyllingkrydder og litt chili, da blir det litt mer smak men ikke alltid jeg husker. Kan ha ris til også. Grillspyd er en slager her i huset, men sjelden vi har siden jeg syns det er så kjedelig å lage. Bursdags ønsker fra alle ungene sammen med de potetkulene man kjøper i frysedisken.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2010 #16 Skrevet 22. september 2010 snurr stjernebacon rundt kyllingen og ha den i en ildfast form sammen med creme frashe (husker ikke hvordan det skrives). Fløtegratinerte poteter og grønnsaker.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2010 #18 Skrevet 22. september 2010 Vi lager kyllingfilet, chips, ris, salat og bearnaisesaus. NYDELIG:)
Anonym bruker Skrevet 22. september 2010 #19 Skrevet 22. september 2010 Det er jo så mange muligheter med kylingfilet!! Min favoritt er ovnstekt kylling fylt med deilig kremost og kryddersmør,ovnstekte grønnsaker,båndspagetti og kylling bretagne saus til.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2010 #20 Skrevet 22. september 2010 Som karrigryte Filet, salat, ris, bretagnesaus Med kremost inni Om det skal vere "slankemat" steker jeg bare strimler av kyllingfilet krydret med gourmetkrydderet på stålboks som rema 1000 har (nam) og wokgrønsaker til. Supergodt, blir stappmett og funker bra som middag mens jeg går ned noen kilo.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2010 #21 Skrevet 22. september 2010 - Kyllingfilet i terninger i sweet&sour saus, med ris eller pasta til, gjerne begge deler. - Terninger i en god salat. - Fløtegratinerte poteter, kremet mais og kokte grønnsaker. -Poteter, grønnsaker og peppersaus.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2010 #22 Skrevet 22. september 2010 Jeg bruker også kylling filet til det meste,men favoritten kommer her: Mariner kyllingen i en god marinade du liker Stek file'ene.Stek bacon Ha bacon på toppen av file'en sammen med en tykk osteskive. Gratiner i ovnen til osten er smeltet. Server med båtpoteter og grønnsaker
Anonym bruker Skrevet 22. september 2010 #23 Skrevet 22. september 2010 Vi bruker kun kyllingfilet vi da, så mulighetene er mange: Kyllingfilet med fersk pasta, fløtesaus med løk, sopp og paprika til. Kyllingfilet bakt i ovnen med tomatsaus (boks med knuste tomater pluss krydder funker fint) med ris, potetbåter, salat e.l. Stekt og servert i skiver, grønnsaker, stekte poteter og saus til. Kylling i wok Kylling i tikka masala Kylling i sweet-n-sour Det finnes mange andre Uncle Ben-glass som passer bra til kylling. Kyllingsalat kylling-fahitas Kyllingsuppe Und so weiter..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå