Gå til innhold

Idag begynte jeg å grine på telefonen til NAV!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Egentlig ganske så flaut når jeg tenker på det, men jeg begynte å tute når jeg snakka med ei hyggelig dame på NAV. Men det fikk heldigvis fortgang på saksbehandlingen!!

Saken er det at jeg ikke har fått noen utbetalinger siden 20 juli, da fikk jeg lønn fra arbeidsgiver (har vært sykemeldt siden 1 juni), men fikk bare utbetalt for den ene stillingen min (har hatt 2 stillinger i samme firma). Så etter det har jeg ikke fått utbetalt noe mer en barnetrygd for de 3 ungene mine!! Tok kontatk med NAV for å høre hvorfor de ikke utbetalte sykepenger til meg, fikk vite at min arbeidsgiver ikke hadde sendt alle opplysningene til NAV. Så da skulle NAV ordne det, så nå når hun dama ringte idag å fortalte meg at de ikke hadde mottatt alle opplysningene de trengte, da tok jeg til tårene å ble helt satt ut!! Men tårene hadde tydligvis en effekt, for det gikk bare noen minutter før hun ringte tilbake å sa at nå hadde de fått tak i alle papirene mine og det skulle behandles som en hastesak!! Skulle ikke ta mangen dagene før jeg fikk penger da sa hun!! Håper det stemmer, for nå er det ganske så tomt på kontoen min!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, stakkar:( Heldigvis skjønte nok Navdama at man trenger penger for å overleve og at det unektelig er en stor belastning å ha det så usikkert økonomisk. Særlig i tillegg til å være syk.

Håper det løser seg snart da:)

Skrevet

Det er synd du ventet så lenge med å snakke med dem, slik at du ikke har hatt penger!

OG min erfaring med nav, er at så lenge det er det lokale navkontoret man har å forholde seg til og ikke en forvaltningsenhet, så går det som regel greit bare du klarer å få tak i rette vedkommende.

Skrevet

har snakka med dem flere ganger ser du, så jeg trodde alt var i orden og trodde jeg kom til å få en utbetaling i morgen. Men nå kan det jo se ut som det ordner seg fort allikevel!! Heldigvis har mannen min fått lønn og vi har klart oss på det til nå, men nå er det rett og slett tomt!!

Skrevet

Jeg griner når jeg tenker på at jeg flytter om 3 dager og at det er 6-7mnd behandlingstid på Overgangsstønad... Ser ikke helt hvordan dette skal gå..

Skrevet

Huff :( Kjenner til problemet. Da jeg ventet mitt andre barn ble jeg sykemeldt i april. Terminen var i juli! Første utbetaling kom i august, altså etter at barnet var født...Fikk jo både sykepenger og permisjonspenger da, men gikk jo med underskudd alle de andre mndene da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...