Gå til innhold

Tips til fin servise? Skal begynne å samle..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal i en alder av 31 endelig begynne å samle på en servise.. Til nå har det gått i IKEA til både hverdags og fest, gjerne med forskjellige tallerkener hvis vi er mange fordi jeg ikke har nok av samme type.. Men har nå lyst til å begynne å samle! Men hva skal man velge?? Ønsker en klassisk, "enkel" og tidløs servise. Helst ikke helt vit/flatt, men heller ikke for "bestemor" heller. Noen med tips, hva har dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi samler på Vera Wang, blanc sur blanc. Synes det er kjempefint!

Skrevet

Wedgewood "Amherst" synes jeg er det flotteste serviset. Finest synes jeg det er det med bittelitt blått i sølvmønsterkanten. Det serviset er både tøft og fint på en gang. Og en kan dekke det til på et tøft pyntet bord, eller et elegant pyntet bord. Jeg synes kaffekoppene er kjempefine i dette serviset.

Dessverre har jeg ikke dette selv, men et par venninner av meg har det, og hadde jeg ikke begynt å samle på et annet før jeg oppdaget dette, ville jeg uten tvil valgt dette.

Skrevet

Jeg har Villeroy & Boch, et hvitt servise der det er innfelt 6 striper , ikke rette striper, men ser håhdlagt ut, i en lys, lys brun farge, ikke mye forskjell på fargen på tallerken og stripene, tvers over tallerken.

Kjempefint, tøfft og stilrent, har fått mye skryt og jeg kan bruke det til alt (forening, selskap, dåp...)

Skrevet

Anbefaler deg på det sterkeste å samle på et som har lite farger. Hvitt evt med en sølvkant eller noe. Blir så mye lettere å dekke et bord til alle årstider og alle anledninger når du enkelt kan variere med tilbehør/pynt. I stedet for å lete deg ihjel etter farger som passer til servicet og anlendningen...

Skrevet

Vi har Grey Pearl fra Villeroy & Boch, veldig fornøyd med det. Men skulle jeg begynt å samle nå tror jeg at jeg hadde valgt Silver Paisley fra Villeroy&Boch. Det synes jeg er dødsfint!

Skrevet

Jeg samler på Angelina Platinum

Skrevet

Jeg samler også på Silver Paisley :) Det er virkelig flott, og jeg er storfornøyd med valg av servise.

Skrevet

Jeg har Wedgewood sitt Edme Plain og er strålende fornøyd med det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...