Gå til innhold

Mine, dine og våre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt idiotisk!

Heldivis er jeg og samboer enige om at de barna vi skal ha, skal vi ha med hverandre.. Min sønn skal slippe og ha halv, ste og andre ste-halv søsken.. Synes det er grusomt hvor innviklet familie-treet har blitt. Mine foreldre er skilt, men i voksen alder.. Pappa er gift på nytt og bare å måtte forholde meg til hans nye kones barn og barnebarn er vanskelig for meg. Kunne ikke tenke meg hvordan det ville vært om mamma og pappa skulla ha en drøss "private barn" itillegg.

Nei, om så det skulle bli slutt mellom oss, skal min sønn slippe det. Her i gården blir det bare helsøsken! Ingen tvil!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

he he, HEEELT enig!

Sånn har vi det og! KUN felles her i huset! (Og ja da, kom med det; jeg er naiv, men mitt syn er at jeg er LYKKELIG)

Og jeg gjør min mann LYKKELIG

He he, denne type innlegg pleier å bli slaktet ganske heavy her på dib!

Men jeg må si meg enig med deg hi!

Skrevet

Ja, fullstendig klar over at de blir slaktet, men de som "slakter" vet like godt som meg, hvor dumt det er.. Men er man allerde kommet i den situasjonen, kan man vell ikke annet enn å forsvare seg...

Selv brukte jeg p-piller + kondom i "ungdommen" for å være sikker på at jeg ikke fikk barn med en mann jeg ikke var sikker på ble værende en stund... Har vært et klart valg hos meg siden jeg var ganske ung.

Skrevet

Det er vel ingen som går inn med et ønske om å få bonusbarn, men slik er livet. Du mener kanskje mer om det en gang sulle bli slutt mellom deg og din mann så hadde du ikke valgt flere barn med en ny mann. Men hva med om du traff drømmemannen, og han hadde barn før? Ville du valgt han bort da ditt barn så gjerne også ville ha han i familien?

Du bygger på egne erfaringer, men det finnes faktisk dem som har glede av halvsøsken. Det finnes også dem som synst de har et bedre familieliv når foreldrene er skilt.

Ellers sier jeg meg enig at det er innviklet og komplisert med dine, mine og våre. Og jeg vil gjøre alt for å slippe det selv. Men godtar at ikke alle er like.

Skrevet

I utgangspunktet høres det ut som det perfekte.

Kommer selv fra en slik familie og har hatt en fantastisk barndom der alle har respektert hverandre. Klarer ikke se det negative, men jeg har nok bare vært superheldig med alle rundt meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...