Gå til innhold

Hva vile dere gjort??


Uro4

Anbefalte innlegg

Storesøster var på legevakta på lørdag pga elveblest...

Fikk en tablett å svelge + flytende zyrtec...

 

Det blei bare værre og vi dro til fastlegen på mandag....

DA jeg viste han boksen med piller hun hadde fått på legevakta reagerte han veldig på dosen hun hadde fått!

Ba oss slutte med en gang... HAn sa at han sjeldent ga den til barn og hvis han gjorde det var det ihvertall halve dosen...Synes det var VELDIG rart at hun hadde skreve

Pillen heter prednisolon(en slags kortison tablett) og dosen var 20 mg`s piller...

Han sa at hvis jeg ville klage var det bare å gjøre det !!! Virket som at han synes jeg burde gjøre det....

 

Hva hadde dere gjort???

 

Kjenner jeg blir irritert og forbannet...JEg kan ikke noe om medisiner, og stoler faktisk på at det vi får er riktig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sannelig ikke lett å vite hvem man kan stole på i helsevesenet alltid. Det har jeg førstehåndserfaring med.

Jeg ville nok klaget hvis en annen lege mener ho har fått medisiner ho ikke skulle hatt. De som behandler klagen har jo da kunnskap om dette var riktig eller ikke. Om det ikke var riktig, så kan man unngå at andre får samme feilmedisering fra gitt lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klag, er så mye tull med legevakter rundt om i landet.

 

Samboer havnet på legevakten for 2 uker siden(han klager aldri selvom han er litt syk, så når han vil til legen er det noe). Han hadde vondt i hodet og følte seg fyllesyk(hadde ikke drukket). Men til saken, legen på legevakten trodde han hadde migreneanfall. Uten å gjøre noe annet enn å snakke med han, gå han en ganske stor dose medisiner med blandt annet vival og noe beroligende.

 

Ble ikke bedre etter et par dagen, så dro til fast legen. Han sa han aldri ville ha gitt han slike medisiner for slikt og hvertfall ikke så sterk dose og ikke får det.

 

>han trodde det var noe bihullgreier da, noe ikke vi tror. men alle har reagert på dosen. Og til barn skal man være ennå mer forsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...