Gjest Kjøttkakemor Skrevet 22. september 2010 #1 Skrevet 22. september 2010 Jeg var klar til å betale en vinterdress som var lilla oppe og mørkeblå nede (se forsiden på www.barnashus.no, dressene til 399 kroner). Fireåringen likte den godt. Litt tilfeldig sier jeg "den passer fint til en gutt, den" til hun i kassen. Og fikk til svar at "nei, den er helt klart for jenter". I forfjamselsen endte jeg med å ta en blå, men selv i ettertid synes jeg det er rart at ikke en gutt skal kunne gå i en slik dress? Eller?
tine0810 Skrevet 22. september 2010 #2 Skrevet 22. september 2010 jeg har ikke sett dressen...men jeg ville ikke valgt lilla dress til min gutt..... synes lilla er jentefarge:-)
Gjest Skrevet 22. september 2010 #3 Skrevet 22. september 2010 Tull med guttefarger og jentefarger. La ungene bruke de fargene de har lyst til og selvfølgelig kan en gutt ha en slik dress:)
Tante Bassa Skrevet 22. september 2010 #4 Skrevet 22. september 2010 Jeg synes den dressen passer både til jenter og gutter. Hadde det vært lys lilla, ville den kanskje vært litt jentete.
Collette Skrevet 22. september 2010 #5 Skrevet 22. september 2010 En gutt kan helt klart ha den dressen. Men skjønner hva hun i kassa mener. Den er sikkert ment for jenter, men samma det. Ikke mye utvalg til gutter. Jentene kunne her velge mellom to dresser, men bare et alternativ til gutter. Veldig dumt.
Gjest Kjøttkakemor Skrevet 22. september 2010 #6 Skrevet 22. september 2010 Ja, og i tillegg var ikke blåfargen spesielt fin. Han har ei lillesøster, og jeg tenkte det kunne være greit at hun arver den hvis den ikke blir utslitt. Synd at det skal finnes så lite klær som kan brukes av begge kjønn.
Collette Skrevet 22. september 2010 #7 Skrevet 22. september 2010 Ja, den blåfargen var litt grell. Helt enig. Nøytrale klær finnes det veldig lite av. Veldig synd.
Lilleleen Skrevet 22. september 2010 #8 Skrevet 22. september 2010 Jeg syntes den passer fint til både gutter og jenter. Men den blå så ikke så ille ut da ) Dessuten virker det som om det er større aksept for at jenter bruke "guttefarger" enn omvendt. Så datteren din kan fint arve den, uten at det gjør noe.
Espoir Skrevet 22. september 2010 #9 Skrevet 22. september 2010 Jeg mener en gutt helt klart kan gå i den dressen.
lille sprelle Skrevet 22. september 2010 #10 Skrevet 22. september 2010 Helt rosa hadde jeg nok ikke kledd en gutt.... MEN vi har løst "problemet" med farger når vi arver gutteklær med en rosa lue på toppen! Med unntak av kanskje hel-rosa, ser jeg ikke problemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå