Anonym bruker Skrevet 22. september 2010 #1 Skrevet 22. september 2010 Jeg leverte mini hos dagmamma i dag, og da fortalte hun meg at katten hennes hadde lagt seg til i vogna til mini i natt, og født 4 kattunger oppi den!! Æsj!! Hun sa hun skulle vaske den, men vet ikke om jeg vil bruke den nå likevel. Litt ekkelt å legge ungen oppi der nå. Jeg synes vel egentlig at dagmamma kan kjøpe ny, eller hvertfall sende den til rens. Hva hadde dere gjort??
Anonym bruker Skrevet 22. september 2010 #2 Skrevet 22. september 2010 Huff da..hehe...hun kan sende den på rens. En vognpose koster jo fort et par tusen så det blir jo veldig dyr kattefødsel. Men en rens bør vel ta seg av griseriet?
Anonym bruker Skrevet 22. september 2010 #3 Skrevet 22. september 2010 Yuk! Hadde prøvd å rense den først, så prøvd å vaske den. Men dagmamma bør vel kompensere for dette.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2010 #4 Skrevet 22. september 2010 Hehehe. Husker katten vår også fant seg upraktiske plasser å føde, klesskapet mitt, lekekassen til min lillesøster, i sengeskuffen min osv. Men jeg hadde forlangt at den skulle rensen, hadde ikke godtatt at hun skulle vaske den i vanlig maskin i allefall.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2010 #5 Skrevet 22. september 2010 Krevd at den skulle renses, helt klart! Litt ekkelt at det står sånn åpent at katten kan bruke vognposen som seng, noe den kanskje har gjort før også, siden katten følte seg så trygg der at den valgte å få sine dyrebare små oppi vognposen!..
Anonym bruker Skrevet 22. september 2010 #6 Skrevet 22. september 2010 Så koselig med kattunger! ) Men joda, jeg ville nok bedt henne sende den til rens hvis ikke posen tåler vask på 95 grader. Å be om ny pose er urimelig, så hysterisk kan du ikke være.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2010 #7 Skrevet 22. september 2010 Du tar med deg posen, og renser/vasker den selv. Det blir jo ikke renere på et renseri, enn det blir i en vaskemaskin på 60 grader. 60 grader ødelegger sannsynligvis ikke posen, men det er jo en sjangse for det, men så høy temperatur må du ha. Gi henne tilbake posen blir den ødelagt, kjøp en ny. Du trekker fra dine utgifter på neste månedsregning. Ikke la henne begynne å styre. Da er det du som må si i fra at det ikke er godt nok, det er du som må ta jobben.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2010 #8 Skrevet 22. september 2010 Hadde krevd at hun stod for rens av posen ja, ev ny pose. Vognen bør ikke stå ubeskyttet dersom det er katter i nærheten. De kan enten tisse den ned el slik som her, bruke det som fødeplass og soveplass. Pass på at det til en hver tid er regntrekk ev myggnetting på vogna, slik at ikke pus kommer seg oppi. Jeg hadde ikke ønsket at pus hadde fri tilgang til ei barnevogn pga hår og div ting pelsen kan dra med seg oppi der mitt barn skal sove. Bør også ha trekk over åpning dersom barnet sover der også, slik at ikke pus legger seg sammen m barnet, fare for kvelning.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2010 #9 Skrevet 22. september 2010 Synes det var koselig, jeg. Holder nok å vaske den.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2010 #10 Skrevet 22. september 2010 Spørs jo hvordan den blir etter vasken. Kanhende hun får av alt, og da er det jo ikke noe problem. Hvis den ikke blir skikkelig ren sender hun den sikkert på rens. De fleste vil nok gjøre sitt ytterste for at vognposen skal bli helt bra igjen etter noe slikt:) Du kan ikke kreve at hun kjøper en ny en hvis den gamle blir bra igjen med vask eller rens. (og det er vel egentlig ett fett om hun gjør det ene eller det andre så lenge hun får vekk alle sporene)
Anonym bruker Skrevet 22. september 2010 #11 Skrevet 22. september 2010 Hvordan vognpose har du? Enkelte tåler kun rens. Sølte noe på min sønns voksipose, kunne bare vaske trekket selv, den dunposen inni måtte på rens.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå