Anonym bruker Skrevet 22. september 2010 #1 Skrevet 22. september 2010 Vet ikke helt hvor jeg skal begynne. I natt har jeg ikke sovet et sekund fordi jeg har vært redd for innbruddstyver eller ranere, hver dag er jeg livredd all slags trafikkulykker, jeg er redd for kreft og andre sykdommer. Jeg er redd for terrorisme, naturkatastrofer, drukning. All slags ulykker. Angsten sitter i meg som er vondt klump i magen. Jeg slapper aldri helt av, og det blir bare verre og verre. Jeg er livredd for å miste barna mine. Tenker masse på det og det går utover livskvaliteten i aller høyeste grad. Jeg er nærmest besatt av tanken på at det kan skje en ulykke, eller at vi vil bli overfalt i vårt eget hjem. Er dette normalt? Andre som har det sånn og er det bare å leve med det, eller bør jeg oppsøke hjelp?
Anonym bruker Skrevet 22. september 2010 #2 Skrevet 22. september 2010 Katastrofetanker er en angstrelatet lidelse. Kognitiv terapi viser ofte god effekt på denf formen for angst.
Gjest ->>- Skrevet 22. september 2010 #4 Skrevet 22. september 2010 Nei, det er ikke normalt - men heller ikke voldsomt uvanlig. Det finnes god behandling, i første omgang kognitiv terapi.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2010 #5 Skrevet 22. september 2010 Vel, jeg har grunn til dødsangst, fordi jeg er livstruende syk, men har fått kognitiv terapi, med god effekt, så det vil jeg anbefale på det sterkeste:-) Dødsangst-anfallene er ikke borte, men de kommer sjeldnere enn før jeg startet i terapi
Anonym bruker Skrevet 22. september 2010 #6 Skrevet 22. september 2010 Har du peiling på hvorfor det er sånn? Jeg har aldri oppleved noe grusomt nemlig.. det er vel en slags for for paranoia?
Anonym bruker Skrevet 22. september 2010 #7 Skrevet 22. september 2010 Hva er kognitiv terapi? Hva går denne terapiformen ut på?
Anonym bruker Skrevet 22. september 2010 #8 Skrevet 22. september 2010 Her kan du lese litt om kognitiv terapi: http://www.angst-depresjon.no/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå