Gå til innhold

Menssmerter og fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

:( :(

Har alltid hatt veldig menssmerter som slår meg helt ut. Skjønner liksom ikke at jeg skal overleve menssmerter ganger 100 under en fødsel? Takler bare ikke sånne smerter, og jeg har både hatt gallesteinsanfall og andre heftige smerter.

Berolige meg noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehehe.. slapp av :)

Min tante sa til meg at rier er 10 ganger verre enn menssmerter... men hun kan ikke ha hatt slike menssmerter som jeg har hatt...

Jeg begynte på fødselen med svake smerter, og ventet på de som var 10 ganger verre enn mensen.. men de kom aldri.

De smertene jeg hadde ved fødsel var noe helt annet enn menssmerter. En kan liksom ikke sammenligne de.

Nå hadde jeg epidural med begge mine barn, så det kan jo ha noe å si. Men det er ikke det samme. En kjenner det ikke samme stedene, og det slår en ikke ut på samme måte, selv om en er ganske i ørska når en føder.

Ved mensen kan jeg være kritthvit, og svette overalt bare av smerte. Ved fødslene var det mer arbeidssmerter. Helt noe annet. Vanskelig å forklare, men du må ikke tenke menssmerter.

Skrevet

Alle sa til meg at rier var verre. Men menssmertene mine er like ille som åpningsriene mine var. For meg er det verre med menssmerter, for riene kom og gikk. Man får litt pause under fødselen:)

Skrevet

Helt ærlig. Jeg fødte uten smertestillende. Jeg har alltid hatt voldsomme menssmerter, som har gjort at jeg har kastet opp og tidvis besvimt av smerte. Jeg tenkte at da tålte jeg fødsel bedre enn andre. Men greien er at jeg fikk en veldig effektiv fødsel, hvor jeg i likhet med mensen, fikk veldig effektive, kraftige kramper. Jeg kom til punktet hvor jeg kastet opp, hvor jeg bare måtte gå inn i meg selv i total stillhet, ikke klarte produsere tårer, før det gikk over i brøling i smerte. Det er som en leggkrampe som aldri tar slutt, bare at den er i en fryktelig mye større muskel, som dekker nesten hele overkroppen.

Hvis du er redd for fødselen anbefaler jeg epidural. Min fødsel var som sagt effektiv, og dermed mer intens smertemessig, men ja, det var virkelig hundre ganger vondere enn menssmertene. Og annerledes, forsåvidt, det er mer tydelige kramper, egentlig.

Skrevet

Takk for svar alle sammen :)

Ja, jeg tror jeg vil ha epidural.

HI

Skrevet

Jeg hadde ikke vonde rier, ikke verre enn menssmerter, faktisk mildere, og det var med full åpning og bare sekunder mellom riene. Visste ikke at jeg var i fødsel engang.

Skrevet

Har ei venninne som var plaget med kraftige menssmerter, noe som gjorde at fødselen ikke ble så ille som hun hadde trodd, men så fikk hun epidural også da. Det døyver nok en god del om den funker som den skal.

Du vil nok klare fødselen fint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...