Gå til innhold

Skal kjøpe barnevogn.. Litt hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min og jeg har fått det for oss at duovogn er mest praktisk?

Hva er deres erfaringer?

Fordeler og ulemper ved kombivogn og duovogn?

Jeg ser mye på Finn.no, og ser veldig lite duovogner til salgs, nesten bare kombi. Fordi folk vil bytte til duo? Eller bare tilfeldig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kombi virker praktisk,men det er tull.En god sportsvogn kjøper de fleste uansett..

Skrevet

Min erfaring er at det er veldig vannsklig og få både bag og sportsdel i samme vogna som en er super duper fornøyd med.

Hadde jeg vært dere hadde jeg bare kjøpt dypvogn. Feks simo dypvogn, de er gode, lune og stabile vogner for små babyer spesiellt nå på vinterstid. De har også en veldi god bag som barnet kan bruke til nærmere 1 års alderen;)

Og når du går over til sportsvogn, når barnet har begynt og sitte selv og slikt så er det grei og ha en praktisk sportsvogn også med tanke på sovevogn i barnehagen. Men da er det greit og ha en lett vogn som ikke tar så masse plass;)

Lykke til!

Skrevet

Masse om dette på barnevogndebatten, og så finst det ein barnevognguide (goodle det).

MEN:

har hatt kombivogn, funka bra, skal no over på duo til nestemann.

Kombivogn har stort sett mjuk bag.

Duovognene har stort sett større bag. Når du er ferdig med bag-perioden, klikkar du på ein eigen sportsdel. Det er då "to vogner", men samme understell. Kombivognene er slik at du set softbaggen oppe i sportsdelen.

Sporsvogn er vogn utan bag, som du kan bruke frå 6 mnd.

Det er fordel og ulemper med alle.

Bur du i 5.etg utan heis og skal bære et sovande barn opp trappene, er det smart med lett softbag. Om du kan trille rett inn i huset, spelar det mindre rolle.

Så finn først ut kva som er behovet du har, og så kan du velge type.

Vi bur ein stad med mykje vèr og vind og vil ha duo. Var OK fornøgd med kombivogna sist, men synest barnet ligg lunare i ein hardbag.

Skrevet

Definitvt duo :) Tror det var mer vanlig med kombi for 3-4 år siden. Kjøper du duo har du nesten to vogner :) Vi har forskjellig farge på bagen og sportsdelen, det er litt gøy.

Det jeg angrer på i dag er trilla vi kjøpte. Skulle ha en kjøpesentertrille. Kjøpte en carena easy, grei nok, men den var vanskelig å manøvrere, måtte smøre hjulene ofte. Kjøpte en ny lignende med ett hjul foran, det samme skjedde med den etterhvert. angrer på at vi ikke kjøpte en god sportsvogn med 3 hjul med en gang, eller at den første bogna hadde tre eller 4 hjul, svingbart foran.

Samtidig... hadde nok kjøpt 4hjuling som bagvogn nå også....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...