Gå til innhold

Hvis du var forlagsredaktør..

Anbefalte innlegg

Skrevet

..hvilke norske forfattere ville ikke fått utgitt bøkene sine på ditt forlag?

Jeg ville ha refusert Knausgård, Roy Jacobsen og Vigdis Hjort! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

What? Hadde du??

Jeg hadde refursert Jo Nesbøs bok Hodejergerne. Rett og slett en dårlig roman.

Og så hadde jeg bytte oversetter på Gavaldas bok "Saman er vi mindre åleine". Eventuelt refusert den.

Skrevet

Ville ikke gitt ut Jan Kjærstad. Oppblåst og uinteressant. Knausgårds selvbiiografi har heller ingen offentlig interesse.

Skrevet

Loe - bare masse ord som ikke forteller noe.

Skrevet

Masse ord i Loes bøker? Som ikke sier noe? Kremt. Tror heller det er noe i veien med forståelsen din.

Skrevet

Ville ikke gitt ut noe av Knut Hamsun. Vårt lands mest oppskrytte forfatter. Dødskjedelig.

Skrevet

Haha, Gyldendal refuserte den første boka til Sigrid Undset, det har de nok angret på til denne dag :-)

Hamsund er en av våre største forfattere, bøkene hans er jo helt nydelige, har du virkelig lest noen av de ?

Skrevet

Har lest to el. tre bøker av Hamsun. Alle var like kjedelige og uinteressante. Ga meg ingenting. Særlig "August" var ille.

Skrevet

Jacobsen og Loe.

Det finnes sååå mange kjedelige bøker der ute. Barnebøkene fra utlandet er en skam, men heldigvis har vi bra forfattere her i Norge.

Skrevet

Javisst, og en av de beste barnebokforfatterne heter Erlend Loe.

Skrevet

Syns Anne Holts "1222" var ganske utrolig banal og kjedelig.. Som en 10.klasse-stil.. Men har ikke lest noe annet av henne, så kan kanskje ikke si at hun ikke hadde fått utgitt noe med meg som forlagsredaktør, men akkurat den boka hadde forblitt et manus.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...