Gå til innhold

hva synes dere om dette ?


Anbefalte innlegg

Skrevet

har en venninne som er "alenemor" ( sammen med bf, men får alenemorstrygd på si) hun har akkurat ansakket seg nye pupper ved hjelp av de pengene.

Jeg blir litt splittet, vil ikke annmelde henne til NAV heller.. men hun skjønner ikke alvoret. Hun er 19 år.

Har ikke sagt noe enda, men hun vet at snytling er lite ansett i vår omgångskrets som består av ungemødre som jobber hardt for å holde familien sammen.

hva kan jeg gjøre?? skal jeg bare la det gå? hun sprader rundt seg med masse penger. kjøper masse dill dall.

Er litt ekkelt og når hun har så mye penger også skryter hun av det :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dumme jentunge. Jeg hadde anmeldt henne anonymt til NAV. Snyltere er avskum.

 

Hilsen en annen ung alenemor.

Skrevet

dytter... håper på svar her inne.. dette er mitt første innlegg.

Skrevet

Du anmelder det til nav, selvfølgelig.

Skrevet

Ditt første innlegg, og så vet du hva dytt betyr? Dette lukter troll.

Skrevet

La det gå, det gir deg ingenting å henge deg opp i det eller å annmelde henne. La henne holde på som hun vil, er hennes avgjørelse hvordan hun velger å leve livet sitt. Du kan jo fortelle henne hva du føler om du vil, men hva oppnår du egentlig med det?

Skjønner at du syns det er umoralskt eller kjipt, men sånn er det nå bare i stønadsnorge noen ganger.

 

 

Skrevet

Bor de sammen da ? Ellers har hun retten på sin side.

Skrevet

Du bør tipse NAV. Ikke for å straffe henne fra å kunne flakse rundt med masse penger, men fordi hun starter en dårlig bane som kommer til å bli vanskelig å bryte når hun først har startet og ser hvor deilig det er.

Tar NAV henne om noen år kan de kreve store summer, og hun blir ett ekte sosial-vrak. Da kan det fort poppe ut flere unger..

Skrevet

er bare det at hun virkelig flyter rundt med penger. de har ca 40.000 inn hver mnd pga dette. De bor sammen i et hus :( jaja.. kanskje jeg bare skal la det gå da. får heller holde meg unna.

Skrevet

Hvis han ikke er fast bosatt sammen med henne er det ikke noe ulovlig i det hun gjør.

Skrevet

Hva er alenemorstrygd? Kunne jeg også tenkt meg!

Skrevet

nei de har vel to forskjellige adresser men de bor jo sammen og deler alt av utgifter osv..

er det da lov?? hmm.. ok, da har jeg missforstått.

Skrevet

jeg kjenner noen som var nødt til og bo hver for seg.

mor mottar stønad. lovlig, selvom de er sammen. men de har egen avtale med nav om det! kan jo hende at de også har det?

men de har ikke lov til og bo sammen! så det var rart.

Skrevet

Jeg hadde sagt til henne at den dagen det blir slutt med bf, så har hun allerede brukt opp stønadstiden sin, og at jeg vurderer å si fra til NAV selv......

 

Stønader til alenemødre er nok til å klare seg, men ikke noe luksusliv......

Skrevet

Syns ikke du skal legge deg opp i det. Kan være mye mellom dem og mange grunner for at hun mottar de pengene som du ikke vet noe om. Ikke alle som vil fortelle alt vet du.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...