Gå til innhold

Dere som har vært igjennom to fødsler....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var det den første som var vondest eller var det andre gang??

Bare lurer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første var verst, andre var vond, men over mye fortere;)

Skrevet

Hva som var vondest vet jeg ikke. Men jeg følte meg tryggere og hadde mer kontroll andre gang. Andre gang tok også en fjerdedel av tiden så jeg ble ikke så sliten.

Skrevet

det var definitivt vondest andre gangen. Hvis jeg kunne velge var det likevel den jeg ville tatt om igjen, ettersom den gikk så fort.

Skrevet

Første var vondest. Nr. to var så mye bedre. :-)

Skrevet

Har vært gjennom tre fødsel, og nummer to var nok verst. Jeg har hatt tre lange og tøffe fødsler, der nummer to varte kortest, men likevel i 9 timer... Følte at jenta mi satt litt fast, og var vanskelig å få henne ut, samt at jeg hadde en jordmor som ikke trodde på meg da jeg sa at hun ikke kom nedover mer og ut...... Gikk nesten galt, men gikk heldigvis bra.

Skrevet

Min andre var desidert vondere enn den første!!! Men så skal det da også sies at andremann kom utroooolig mye kjappere enn førstemann, og jeg dermed ikke rakk noen form for smertelindring e.l., mot epidural første gang.

MEN...vil legge til at jeg likevel, UTEN TVIL, ville valgt fødsel nr 2 om igjen. MYE vondere, ja - men herreguuuud så deilig å bli ferdig så kjapt!! Intens smerte i kort tid mot mye smerte i laaaaaang tid - LETT valg!! ;)

Skrevet

Jeg vil vel holde en kanpp på nr 1 jeg. Fordi den varte lengere, fordi det tok lengere tid på slutten og fordi jeg aldri hadde gjort det før. Andre gange var vond den å men alt gikk liksom etter planen, akkurat som om førstemann hadde lagd løype ;)

Skrevet

Den første var verst fordi jeg var redd og ikke visste hva jeg gikk til. Ante ikke hvor lenge jeg skulle ha det så forferdelig vondt osv.

Andre gang var jeg mye tryggere og mer avslappet, og da gjorde det ikke så vondt.

Skrevet

Nr 1: 2 t med pressrier, fram med vakumet, og så kom det ut en stor gutt på 4.9 kg... med nesa opp!

Nr 3: 5 timers fødsel, 4 pressrier og ut kom lillebror på 4,8 kg, en helt fantastisk fødsel:))

med nr 1 hadde jeg epidural, så smertene var helt til å leve med, men jeg ble så sliten, med nr 2 virket ikke epiduralen, men jeg hadde mer kontroll og følte meg litt mer erfaren:), og så kjente jeg at pressriene virket. så jeg visste at det ikke var lenge igjen når jeg kunne starte å presse.

Skrevet

Mine to første fødsler var temmelig like, bare at første fødsel var 25 timer og andre 24...

Skrevet

Jeg synes nr 2 var verst. Brukte like lang tid på begge.

Skrevet

første gang var vondest og tok LANG tid

Da fikk jeg alt av smertestillende +++

Andre gang var vond, tok mye kortere tid og jeg fikk bare litt lystgass!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...