Gå til innhold

Hvor mange par sko har dere til deres små?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt er snart 2 år. Hva trenger jeg av sko? Har dere dobbelt opp av noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gutta mine har sandaler, vintersjo, joggesko, støvler og et ekstra par vintersko som vi bare har hjemme i tilfelle de har blitt våte i barnehagen og vi skal ut på ettermiddagen. :)

Skrevet

I sommerhalvåret har hver to par hverdagssko ala joggesko og et par sandaler.

I tillegg har de et par gummistøvler.

I vinterhalvåret har de hvert sitt par gore-tex, mens eldtstemann på 4 fra og med iår har et par dock boots i tillegg.

Mer enn det trengs ikke synes jeg, de vokser jo så fort.

Skrevet

Her har poden (14 mnd) 2 par joggesko, sandaler (brukes i bhg nå i stedet for tøfler), gummistøvler, høstsko og har kjøpt inn gore-tex vintersko + et par rimeliger reservesko til vinteren.

Men når vi er inne på sko-prat, bør jeg kjøpe cherrox eller lignende til skikkelige "sørpe-føre" til vinteren? Eller vil det klare seg med gore-tex? Noen med erfaring til hva som lønner seg?

Skrevet

Jenta vår på straks 3 år har sandaler, joggesko, vanntette joggesko (gore tex), støvler, cherrox og vintersko - altså 6 par sko. Nå for tiden er det mest de vanntette joggeskoene som er i bruk.

Poden på 7 har sandaler, 2 par joggesko, 2 par støvler, 2 par crocs, innegymsko, cherrox og vintersko, ojj ble 10 par! Men det er praktisk med flere sko å bytte mellom når man har SFO-gutt. Plutselig forsvinner en sko, for så å dukke opp en gang neste uke:)

Skrevet

Ja - to sett støvler.

Ellers har vi goretex joggesko. Som er på til og fra barnehagen, og i barnehagen når det ikke er støvelvær.

Til vinteren tror jeg at det blir to par vintersko. Ett par "skikkelige" og ett par rimeligere hvis de andre er våte.

Skrevet

2 par joggesko, høstsko, vintersko, støvler, cherrox på sommeren sandaler, pensko til fest/bursdager, og et par ute pensko som feks støvletter til jente og skinnsko ( ala ecco) til gutt, så treningssko ( fotball eller dansesko)

Skrevet

Lille på snart 3 år har følgande:

* 1 par joggesko

* 1 par vanlege sko, sånne eccoskinnsko som dei minste ungane ofte får når dei begynner å gå

* 1 par støvlar

* 1 par sandalar

* 1 par crocs

* 1 par cherrox (arva ubrukt, veit ikkje om vi kjem til å bruke dei vi heller) og

* 1 par dock boots til vinteren (litt store enno, så vi får bruke cherroxene om det blir kaldt før dock bootsa passar)

Eldste på 5 har:

* 2 par joggesko (1 par står i bhg)

* 1 par crocs

* 1 par sandalar (har ikkje blitt brukt etter han forelska seg i crocs)

* 1 par støvlar

* 1 par dock boots til vinteren

Dei har ikkje pensko som er passe no, kjøpar det når det dukkar opp eit formelt besøk.

Skrevet

Lille på snart 2 har nå:

* 2 par joggesko - hvorav et par er gore tex

* 2 par støvler (1 par hjemme og 1 i barnehagen)

* Cherrox

* Crocs

* 2 par tøfler (1 hjemme og 1 i barnehagen)

+ at hun hadde 5 par sandaler/sommersko i sommer

Blir vel å kjøpe to par vintersko - et til barnehagebruk og et til "hjemme"bruk.

Gjest happy mom:)
Skrevet

Akkurat nå har begge barna hver sine joggesko og 2 par støvler hver og sandaler fra sommeren da.

Skal snart kjøpe goretex vintersko til dem og cherrox

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Guttungen på 3 år har

- 2 par gummistøvler

- 2 par joggesko

- 1 par sandaler

- 1 par vinterstøvler

- snart 1 par cherrox

Jenta på 6 har

- 2 par joggesko

- 2 par gummistøvler

- 1 par "pensko" typ høst

- 1 par "støvletter" som bare brukes en sjelden gang

- 2 par ballerinasko (mest til pent)

- 1 par converse

.....også arva hun 11 par sko av naboen.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...