Gå til innhold

Veldig oppgitt over bhg. nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ikke hatt de helt store problemene med personalet i bhg. Da ser jeg bort fra at dem klarte å sette den da 2,5 år gammle ungen i fuktig sand MED gips på beinet når det var brukket. Dem viste nemlig ikke at gips ikke tålte fuktighet, vi måtte inn på sykehuset og forsterke gipsen pga. det.

Denne gangen gjelder det oppførselen til hun ene ansatte. Mandager er det turdag og da får ungene ha med seg saft på flaskene sine. Manne min var litt stresset på morran i dag og glemte seg og lagde saft på flaska. Første gangen jr. har med noe som ikke er tillatt i matpakka si.

I alle fall så setter ungen seg lykkelig til bordet for å spise med en gang han kommer i bhg. og sitter med flaska si i hånda og forteller den voksne at pappa har tatt feil dag så han har med saft i flaska. Den ansatte reagerer med å regelrett rive flaska ut av hendene på ungen. Mannen min blir selvsagt forbanna med har nok med å roe ned ungen som ble kjempe lei seg og redd så han får ikke sagt noe til den ansatte. Ped.leder var også tilstede når dette skjedde og irettesatte damen.

MEN så forteller mannen min at flere av ungene satt og spiste youghurt. I fjord fikk vi beskjed om at det ikke var lov med youghurt i bhg. Ble så mye gris og ungene fikk ikke i seg skikkelig mat. Vi sluttet jo å sende med youghurt etter dette, ikke hadde vi sendt det ofte med.

Sendte sms til en annen mamma i bhg. som jeg kjenner veldig godt (stemoren til eldste), spurte henne om dette med youghurt. Hun svarer at dem aldri har fått denne beskjeden og at ungen der rett som det er har med youghurt. Forteller henne om safta (hun jobber selv i bhg.). Hun synes den ansatte overreagerte, men hun har aldri fått beskjed om at ungene får ha med saft på turdagen.

Ser ut som om bhg. har et info problem også gitt.

Som det er nå føler jeg sterkt for å ta dette opp med ped.leder og den ansatte dette gjelder. Jeg er på ingen måte en som ikke tåler at ungene mine blir snakket til, men dette tok kaka. Vet jo søren meg ikke hvordan denne voksne oppfører seg når vi ikke er tilstedet. Har tidligere reagert på at jeg synes hun er litt brå mot enkelte av ungene.

Hva ville dere ha gjort?

Den barnslige delen av meg har sinnsykt lyst å sende med ungen både saft og yoghurt i morgen.

Videoannonse
Annonse
Gjest happy mom:)
Skrevet

Ja send med en sjokolade og spør om sure damen vil ha en bit?:)

Synes denne ansatte kansje bør gå noen runder med seg selv...

Er jo helt feil måte å reagere på mot ett lite barn!!

Jeg hadde blitt sjokka og så veldig sint!!

Skrevet

Dette høres akkurat ut som barnehagen der ungene mine gikk før! Må bare spørre om navnet på barnehagen begynner på B og har sju bokstaver?

Jeg synes virkelig at den ansatte overreagerte. Jeg tror imidlertid at jeg ville ventet til jeg evt. hadde flere episoder før jeg snakket med ped.leder. Kan jo hende dette var et engangstilfelle... På den annen side så skjønner jeg det med at du ikke vet hva som skjer når dere ikke er tilstede - det lurte jeg mye på i vår barnehage også. Var veldig glad da vi fikk byttet barnehage...

Skrevet

stakkars barnet ditt! jeg kjenner jeg får helt vondt inni meg når jeg ser for meg reaksjonen..

det må da være lov å glemme seg og når barnet i tillegg sier fra at "pappa glemte seg" så kunne hun faktisk tatt seg sammen og sagt at det var helt greit..

og det med gipsen.. kjenner meg igjen der.. dattera mi har nettopp fått av seg gipsen sin og jeg var veldig nøye med å fortelle at den ikke kunne bli våt på noen som helst måte. det burde man egentlig skjønne..

uansett så ville jeg tatt opp det som skjedde med saften.. om det var så utrolig viktig at det ikke skulle være saft kunne hun forklart på en vanlig måte om hvorfor ikke det var greit...

herregud de er jo barn!!!

Skrevet

For det første: Barnehagen har ikke LOV til å forby mat/drikkevarer. De skal oppmuntre til det, og vektlegge at de ikke ønsker det, men de kan ikke forby det!!

For det andre, jeg hadde garantert tatt dette opp!! Dersom hun reagere slik i en slik uskyldig situasjon, hvordan reagerer hun ved verre sit.? Jeg ville iallefall tatt det opp :)

Skrevet

Synes du overreagerer.

Hvorfor tok ikke pappan og helte ut safta når han kom til bhg? Da ville jo hele saken vært løst.

I mine øyne blir det helt feil å tillate saft for ett barn når de andre ikke har det. Dette er foreldrenes ansvar.

Når det gjelder youghurt, er det vel bare å spørre?

Skrevet

Du må veldig gjerne ta en prat om dette når det blir foreldresamtaler i bhg, eller hvis du får ped.leder på tomannshånd, og si at du syns den ansatte overreagerte. Det synes nok ped.leder også, så den ansatte har nok allerede fått et lite tips om det fra ped.leder.

Ellers synes jeg vel egentlig at du overreagerer en smule. Bortsett fra overreaksjonen over saftflaska og forsåvidt gipsen (men det er jo en tilbakelagt greie), så synes jeg kanskje at du også overreagerer. Beklager å si det, men innlegget ditt virker litt furtent, liksom.

Skrevet

Barnehagen har vel ingen rett til å forby noe av det barn har med til frokost. Regner med det er en barnehage hvor barna har med seg matpakke.

Skrevet

Hvorfor kan ikke bhg forby enkelte matvarer?

Skrevet

Ta det opp på et foreldremøte

Ta det opp med styrer?

Skrevet

ikke bra!

Send en mail til styrer og spør hvilke regler som gjelder og be om at dette sendes til alle foreldrene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...