Gjest happy mom:) Skrevet 21. september 2010 #1 Skrevet 21. september 2010 Eller kun en dress og regntøy? Usikker på om jeg skal kjøpe en ekstra vinterdress + regntøy.....merker at de blir fort skitne og våte, så da må jeg vaske ofte...
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 21. september 2010 #2 Skrevet 21. september 2010 vi har ett sett regntøy og en vinterdress. så har vi en allværsbukse(100% vanntett) som hun kan bruke i regn med allværsjakke og i vinter med en ekstra ullbukse under og boblejakke, dette er bare til reserve vist hun blir våt og når det andre er hjemme til vask
Emil & Røra Skrevet 21. september 2010 #3 Skrevet 21. september 2010 Barna mine har en "hoveddress" av god kvalitet og så en dress som jeg har hjemme. Den kan benyttes hjemme eller når den andre er på vask. Et sett regntøy i barnehagen, men også noe arveregntøy liggende i tilfelle vi glemmer det andre/det er i vask. Det finnes mange billige dresser og billig regntøy (se på finn), og det er veldig praktisk å ha flere sett.
Gjest mphs Skrevet 21. september 2010 #4 Skrevet 21. september 2010 Ja har to sett i alt av yttertøy( regnklær, dress, jakke). Enda fler i noe om arvet.
lille sprelle Skrevet 22. september 2010 #5 Skrevet 22. september 2010 Vi har ganske mye, men det er rett og slett fordi det som passet i fjor også passer i år (var for stort i fjor). Har softshell jakke og kåpe, regntøy, 2 dresser (en arvet), softshellbukse og et par-tre sett med diverse arvetøy i tillegg.
labine Skrevet 22. september 2010 #6 Skrevet 22. september 2010 Vi har som oftest to sett - ett sett i riktig størrelse og ett som er akkurat for lite/stort. Har også hendt seg at vi har fler i samme størrelse men da er det som oftest vært pga arving. Har ofte kjøpt den neste størrelsen noe tidlig for å kunne ha det i reserve til "hovedtøyet".
camilla^ Skrevet 22. september 2010 #7 Skrevet 22. september 2010 Har to sett av det meste til de minste. Har unger som er ute hele dagen, og da må vi ha mer enn ett sett. Minsta har 3 vinterdresser (arvet) men hun har ingen problemer med å få de våte på en dag, jeg er nok ganske rask med å skifte når hun begynner å bli våt. Også har hun ett to-delt sett ellerto.(hun er minst, to storesøstre som bruker samme str i klær og arver av en annen også, så tøy har hun ikke for lite av, men det trengs også. Hun er det man kan kalle en jordfreser)
hit og dit Skrevet 22. september 2010 #8 Skrevet 22. september 2010 VI har arvet mye så eldste jenta vår er velutstyrt. Vi har vert kjempeheldige. Jenta vår har 4 sett med regnklær. Et henger i barnehagen, et bruker hun når hun fisker med pappaen, et leker hun i hjemme og et ligger i skuffen. Så har hun to tynne dresser, to tykke dresser, og en med uttagbart for. En jakke i rart stoff (fikk den av mormor og den er veldig god). To par støvler, et hjemme og et i barnehagen. Et par vintersko. Hun mangler ulltøy, men har tre tykke gensere og masse ullsokker. Minsten har kun et sett regntøy, en heldress arvet etter storesøster. Så har hun to tykke (og upraktiske kjeledresser). En vanntett overtrekksbukse og en ikke vanntett. Et sett varm fleece til å ha under og vi venter på en ulldrakt en venninne skal strikke. Et par støvler og et par vintersko (som også er vanntette).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå