Gå til innhold

Skrytetid - fireåringen min leser !!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare skryte litt. Han har alltid vært opptatt av bokstaver, ord og språk. Var vanvittig tidlig med å prate. Nå har han knukket lesekoden, staver og leser alle ord uten hjelp. Skrive er han også i gang med. Her om dagen kom han med en lapp der han hadde skrevet "få is" ... hva annet kunne vi gjøre da enn å servere :-) Han ble fire i august.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med en liten lesehest :) Så moro!

Jeg leste selv når jeg var fire. En ting som var litt kjipt med det var at når jeg begynte på skolen kunne jeg alt de første årene. (Hadde eldre brødre, og jeg gjorde matteleksene dems og leste og skrev osv). Det ble litt kjedelig på skolen da kan du si. Ikke for å drepe gleden.

Kos deg med søte lapper og skriblerier, og gratulerer igjen! :)

Skrevet

Takk takk :-) Ja det med skolen har vi snakket litt om. Kom frem til at vi får gi ham ekstra utfordringer selv hvis han trenger det. Foreldrene mine gjorde det samme for meg, de gjorde de kjedelige leksene mine som jeg jo kunne og ga meg vankeligere oppgaver i steden. Kan fremdeles huske mamma satt og fargela "tre pærer" i matteboka mi mens jeg satt og gjorde andre spennende matteoppgaver som pappa kom med. Læreren måtte blitt imponert over tegnekunnskapene "mine" for moren min underviste i kunstfag og er kjempegod til å tegne ;-)

Skrevet

Jeg leste også da jeg var fire og leste bra da jeg begynte på skolen. Skolen fulgte opp, og ga meg matte- og lesebøker for høyere klasser slik at jeg hele tiden ble utfordret.

Dessverre stoppet interessen for matte i sjetteklasse, men det er en annen historie:)

Skrevet

Ja man får vel bare krysse fingrene for gode lærere...

Skrevet

gratulerer så masse.;) kjempe flinkl liten tass..;)

jeg ville ikke bekymret meg for det som hun over her snakker om. nå har alle barna krav på å få tilrettelagt opplegg.. så det går nok helt fint..;)

Skrevet

Tusen takk! Blir alltid litt engstelig for at noen skal mislike sånne innlegg...

Skrevet

Kjempeflink er han!! Litt tidlig å bekymre seg for skolen, men dere har kkrav på at han får tilrettelagt etter sitt nivå så det går nok bra:)

Skrevet

Jeg er egentlig bare "bekymret" fordi alle sier det blir et problem når de får vite hva han kan. "Han kommer til å kjede seg på skolen" er på en måte standardkommentaren.

Skrevet

Wow, gratulerer! Jeg leste da jeg var 4, jeg også. Temmelig sjelden kost!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...