Anonym bruker Skrevet 21. september 2010 #1 Skrevet 21. september 2010 Har en sønn på 4 uker som jeg føler er sulten hele tiden. Har lagt på seg voldsomt også, men føler likevel ikke at han blir mett nok til at han kan gå noen timer uten melk. Han skriker etter mat hver 2 time. Av og til etter bare 1,5 timer. Jeg har pleid å gitt han 60-70 ml, men nå drikker han 80-90 ml. Synes dette er veldig mye til en så liten baby og så ofte som han drikker. Hvor mye drikker deres babyer, hvor ofte og hvor gamle er de? Trenger en liten oversikt over hva som er "normalt", er førstegangs og har jo egentlig ikke peiling. Vet jo at alle babyer spiser forskjellig, men en grense innenfor finnes det vel.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2010 #2 Skrevet 21. september 2010 La gutten din spise seg mett hver gang, ikke tell ml. Lag heller mer en beregnet. Jeg ga til min ikke ville ha mer. Sov som en stein i 4 timer etter måltidene. Lå fint på vekstkurvene, og helsesøster sa ikke noe negativt på det.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2010 #3 Skrevet 21. september 2010 Enig med 19:51. Gi han så mye han vil ha. Husker ikke selv hvor mye jeg ga, pumpet meg i begynnelen og da lå det vel på rundt om 60-70 ml. Men det var når min gutt var 1-2 uker. Gutten din er kansje også inni en økeperiode, da er det bare å kjøre på med mat. Du har en fordel der når du gir MME og ikke ammer i økedøgnene
Anonym bruker Skrevet 21. september 2010 #4 Skrevet 21. september 2010 Han drikker seg mett hver gang, han stopper ikke før han gulper det meste opp igjen. Likevel så skal han ha mat på ny etter bare 1,5- 2 timer. Hadde han bare spist slik at han var mett litt lenger... Han holder jo på sånn på natta også. Hver andre time våkner han og sutter helt febrilsk rundt seg. Men det er vel kanskje ikke så mye å gjøre med det..?
Anonym bruker Skrevet 21. september 2010 #6 Skrevet 21. september 2010 Ja, jeg prøver alltid å gi han den først. Da blir det stille i noen sekunder til han finner ut at det ikke kommer melk ut av den, så spytter han smokken ut og begynner å skrike igjen. Burde jeg øke mengden om han greier å spise mer, og prøve å vente lenger med å gi han? Selv om han skriker etter mat, burde jeg vente til det har gått 3 timer da? Vet det er det som er anbefalt hvertfall, men han blir jo alltid sulten før det har gått 3 timer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå