Anonym bruker Skrevet 21. september 2010 #1 Skrevet 21. september 2010 Han har ei datter fra tidligere forhold, fikk ikke vite at han var far før babyen var 1 år, da fikk han beskjed om å betale bidrag og ikke ha noen kontakt. Måtte han brenne i helvete og slike ting. Hun var notorisk utro og sint fordi han gjorde det slutt, og barnet var vist "hevn". De bor i sverige og vi bor i østfold så ikke så langt, men blir noen timer unna. Da jenta var 6 år ville de plutselig ha kontakt og han stilte selvfølgelig opp og prøver og prøver. Men de tar aldri noe initiativ, ringer aldri opp igjen, tar kun kontakt når de trenger penger. Han mister mer og mer interessen og det hele toppet seg når vi sa at vi skulle ha barn og ventet en sønn. Da skulle han se å ta vare på den ungen han har fra før og dette var egoistisk. Vi har vært gift i tre år og prøvd i 4, endelig klaffet det. Har fått en nydelig sønn og han er en fantastisk far. Jeg syns ikke det er dårlig gjort, jeg ser hvor mye han har prøvd, men får ingenting igjen. Tenker bare på hvor mye snakk det har vært om fedre som ikke bryr seg om barna sine og lever livet med sin nye familie. Det er jo på en måte slik her, men med en annen historie bak. Jeg har ingenting til overs for henne, for hun bruker barnet i sitt syke spill og jeg vil veldig gjerne bli kjent med denne lille jenta som jeg faktisk bare har sett på bilder. Hun får ikke lov til å komme hit, far må alltid dra til sverige.
Gjest ->>- Skrevet 21. september 2010 #2 Skrevet 21. september 2010 Jeg skjønner ikke helt hva du lurer på om er dårlig gjort. Å ikke gi penger utover barnebidraget til en kynisk eks? Nei. Å miste interessen for barnet sitt? Ja.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2010 #3 Skrevet 21. september 2010 og hvorfor går han ikke den juridiske veien? han har jo rettigheter
Anonym bruker Skrevet 21. september 2010 #4 Skrevet 21. september 2010 Nå synes jeg du er urettferdig pila. Virker jo som denne pappaen faktisk vil stille opp, men mor ønsker ikke å opprettholde kontakt. og det skal jo ikke bare gå ene veien til Hi, har han vært på familievernkontoret å diskutert saken? Bør jo prøve å få et bedre sa,arbeid før dere gir opp.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2010 #5 Skrevet 21. september 2010 "da fikk han beskjed om å betale bidrag og ikke ha noen kontakt" Og så? Han har krav på kontakt, og det har han ikke funnet ut før nå? Tror ikke på bullshit-historien din.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2010 #6 Skrevet 21. september 2010 Har aldri sagt at han ikke gir penger, han har aldri sagt nei og kommer ikke til å gjøre det. Men jeg syns det bare er så dårlig gjort av mora å bruke datteren på den måten, hun er godt over 30 år og burde vokse opp. Han har ikke mistet interessen på den måten, men gir snart opp å prøve. De tar aldri telefonen, kan aldri få besøk av han når han kan og blir sur siden han ikke kan komme utenom ferier og de helgene han kan. Han savner hun hver eneste dag, han har reist dit uten å si fra to ganger. Den ene gangen var de ikke hjemme, den andre dagen fikk han hilst på jenta i en time før de skulle bort. HI
Gjest ->>- Skrevet 21. september 2010 #7 Skrevet 21. september 2010 Jeg er aldeles ikke urettferdig. Jeg vil ALLTID mene at det dårlig av foreldre å ikke ha interesse for sine mindreårige barn. I alle tilfeller. Hvordan han velger å vise denne interessen og om han eventuelt vurderer at det er noe han må ligge til ungen blir stor nok til å mene noe selv, er en helt annen sak. Men at han skal gi opp uten videre fordi mor er vrien, synes jeg er for dårlig. Det finnes en hel del juridiske løsninger som kan prøves. Samtidig har han en dårlig sak siden han i utgangspunktet har hatt lite med barnet å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2010 #8 Skrevet 21. september 2010 Og hvorfor går han ikke rettens vei, sa du????
Anonym bruker Skrevet 21. september 2010 #9 Skrevet 21. september 2010 Det er mange, MANGE relger som må omgås når mor og far ikke bor sammen når barnet blir født. Mor får automatisk full omsorg og ansvar for barnet....far? Han må vente til barnet er minst 1 1/2 år før noen som helst vil gi overnatting (som jeg skjønner godt. Små barn trenger trygge, stabile hjem uten for mye og store forandringer) Og nå bor de i hvert sitt land. Sitter i nesten samme situasjon med et lite barn på snart 2. Først nå var det i det hele tatt vits i å prøve å få kontakt, noe mor ikke svarer på..så.. Da må vi rettens vei..og det hadde aldri gått før barnet blir så stort, som nå.. Og både far og mor i "vårt" tilfelle bor i det minste i norge, men har desverre lang reisevei.. Og har jeg sagt det at barnebidraget gjør det fryktelig vanskelig å reise for å se barnet? Barnebidraget går ikke ned før barnet får samvær, men hvordan får man det til når man ikke har råd til å reise så mye for å bli kjent med barnet? (Siden de ikke bodde sammen ved fødsel gikk det ett år før bidraget gikk i orden igjennom nav, ergo må betale ekstra hver mnd i tillegg!) Dere er så flinke å preke om disse fedrene som svikter, men INGEN legger ansvar på mor, i samfunnet!! Sorry...var ikke meningen og kuppe noen tråd her Blir bare så fryktelig frustrert når så mange tror at bare pappa vil nok!! Så, HI.. Nei, jeg syns ikke det er dårlig gjort. Skjønner veldig godt han er sliten. Men, bare ikke la han gi opp. Barnet vil bli større og hun vil skjønne hva som skjer.. Er ikke så dumme disse barna
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå