Anonym bruker Skrevet 21. september 2010 #1 Skrevet 21. september 2010 Hvordan skal jeg klare å legge mini uten å vugge ham i søvn? Det begynte så uskyldig med vippestolen....var jo så effektivt. Nå er han så stor at den ligger flat, og jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skal venne ham av med den. Hjæææælp...
Anonym bruker Skrevet 21. september 2010 #2 Skrevet 21. september 2010 Har vært der...vi hadde tre dager med "skrikekuren". Som egentlig var ganske ille den første dagen. Småen gråt i ca.20min. Mens de to neste dagen gråt barnet (litt snufsegråt) på først 5min. Og dag to 3min. Etter dette var det ingen gråt, og heller ingen vugging. Småen min var da 10mnd.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2010 #3 Skrevet 21. september 2010 Styr unna skrikekuren, den er ikke nødvendig, og er latskap i mine øyne! Og jeg har hatt en kjempevanskelig unge når det kommer til soving pga kolikk og kiss. Men med tiden til hjelp, har det blitt en trygg unge som vinker oss ut av rommet. Tilbakefall skjer, f.eks etter reiser eller barnevakt over flere dager, men da gjelder de bare å gjøre ungen trygg på at man er der igjen. Du kan prøve opp-ned-metoden for å gi barnet trygghet og vise at du er der, mens det gradvis venner seg til å sovne selv. Eller du kan sitte ved sengen, synge, stryke, helt til barnet lærer å bli trygg på å sovne selv. Det kan ta tid, men med tålmodighet kommer man langt. Blir barnet oppkavet og skriker seg opp, løfter du det opp og trøster og roer det ned helt igjen, før du legger det i sengen igjen og tar det fra begynnelsen av. Uansett, gjør det som føles rett hos deg. Følg magefølelsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå