Gå til innhold

Dere som har barn som har fjernet mandlene....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gammle var de?

Å hvorfor fikk de fjernet de?

Her er mini meget plaget med halsbetennelser, og vi skal snart på sykehuset på sjekk...

Finnes det noe "nedre" aldersgrense for å få de fjernet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

4,5 år. Fordi de ble oppdaget hos ø-n-h lege da han var på oppfølging siden han hadde dren fra før av, og ø-n-h legen mente de var så store at de måtte fjernes. I tillegg hadde han falske mandler, noe de fleste med store mandler har, og var veldig plaget med snorking og avbrutt søvn. Etter operasjonen skjønte vi også at han hadde spist altfor lite, sikkert fordi han har hatt mye vondt for å svelge. Han vokste enormt i månedene etter operasjonen, strakk seg 10 cm og la på seg 3-4 kg og gikk opp 2 streker på kurven sin! Men halsbetennelse har han aldri hatt.

Legen vår sa at de helst vil at barna skal være over 3 år, og minst 2 år. Det skal veldig mye til for at de opererer barn under 2 år sa han.

Skrevet

Dattera vår var 4 år da hun ble operert. De ville ikke operere henne før.

Hun var veldig plaget av mandlene, spiste veldig veldig lite. La ikke på seg noe som helst på nesten 2 år.

Hun var mye forskjølet. Snorket om natten, og hadde ofte feber.

Nå er hun en helt annen jente. Spiser godt med mat. Før hun ble operert var hun "aldri" sulten, tror jeg kan telle på en hånd alle gangene hun selv spurte etter mat.

Og på helsestasjonen sa de alltid; hun kommer og sier i fra når hn er sulten. Det gjorde ikke hun. Og det lille hun spiste kastet hun ofte opp.

Så jeg var helt utslitt på slutten.

Hvis du sliter med ungen din nå så vil jeg bare si at det blir mest sannsynlig MYE bedre etter operasjonen.

Lykke til.

Skrevet

Tusen takk for svar!! :)

Jeg sliter nok litt ja.. mini har hatt 3 halsbetennelser de siste 4 mnd, spiser lite, og ligger under på vekstkurven :/

Så håper de kan ta mandlene, selv om h*n ikke er to år enda...

( om de finner ut at det er de som er problemet)

HI

Skrevet

Vår gutt var litt over 3 år da han ble operert. Det gikk kjempefint! Han sov forsåvidt godt, men snorket veldig og hadde ofte pustestopp når han sov. Lite syk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...