Gå til innhold

middagstips, skal lage middagsliste.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom med så mange middagsforslag som mulig, føler vi er så kjedelig i middagsveien å har mye av det samme. sleng gjerne på oppskriften også, det må ikke være for avansert da jeg ikke er noe mester kokk. hehe.

å er det noen som har noe god oppskrift på fiskegrategn, vil prøve å lage det fra bunnen av. tenkte å lage masse å fryse ned så det bare var å hive i ovnen når vi skulle ha det til middag, noen som har tips på hva jeg kan fryse det ned i da?

takk på forhånd :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen ?

Skrevet

Fiskegrateng lager jeg selv ganske enkelt ved å kutte opp torsk, lyr eller sei i passelige små biter. halvblander fisk og makaroni og krydrer litt med salt og pepper. Lager hvit saus,enten fra pose eller fra bunn av og heller over. Skjærer ost i skiver som jeg legger over og strør over griljermel. Hvis du skal fryse de så får du kjøpt aluformer på europris med lokk, perfekte til å lage ferdig gratenger og lignende i for så å stable i frysern.

Andre retter som vi spiser mye av er:

Fiskeboller i hvit saus

Laks og pasta med karrisaus

Kyllingfilet med pasta og ostesaus

Lasagne

Wok med enten laks eller kylling

Pitapizza

Kyllingfilet i form med cashewnøtter og ost. Ris, grønnsaker og saus ved siden av

Pasta med kjøttsaus

Ovnsbakt laks

Skrevet

tusen takk, her var det mye godt. det ser jo ikke så vanskelig ut å lage fiskegrategn så det skal jeg definitivt begynne å gjøre selv :) kansje jeg bruker pose sausen men det vil jo uansett bli mye bedre enn de i butikken :)

hvordan lager du den ovnsbakte laksen? det hørtes jo kjempe godt ut

Skrevet

skinkebiff er kjempe godt,sunt og kan brukes til så mangt:)

Koteletter spiser vi en del av, hjemmelagde kjøttkaker er kjempegodt og tacolasange:)

Fisk er alltid greit å ha i fryseren,man kan lage MASSE godt av fisk:)

Ovnsbakt kylling med hjemmelagde potetbåter er kjempe godt som lørdagskos:)

Wok er godt(lages av skinkebiff og/eller strimla svinekjøtt).

Skrevet

Et godt utgangspunkt for middagslister er å dele opp i "typer" middag, f.eks tre dager med sjømat, en dag med suppe, en dag med rødt kjøtt, en dag med hvitt kjøtt og en veggisdag. Langt lettere å systematisere da, så du ikke ender opp med farsemat fem dager i uka og sånn. =)

Skrevet

Jeg lager fiskegrateng litt vanskeligere, men fortsatt er det veldig lett. Jeg lagde det for et par dager siden og da var det lenge siden sist, så jeg fant en oppskrift og fulgte den:

http://snakk.klikk.no/Mat/Default.aspx?id=10493515&search=%20fiskegrateng%20med%20sandefjordsm%C3%B8r

den ble veldig god. Jeg hadde smeltet smør som saus og gulerøtter til i stedet for sandefjorsmør og råkostsalat.

Ovnsbakt laks kan man lage veldig enkelt. Legg laksen i en ildfast form, ha på feks rømme, sitron og salt og pepper, stek i ovnen på 200grader til det er ferdig:-) Jeg husker ikke hvor lenge som trengs, men tror det er ca 20min...

Skrevet

Jeg anbefaler Trines Mektige Matblogg (søk på google). Hun har mange deilige oppskrifter som er lette å følge. Hun har uke menyer og du kan også lete på kategorier som fisk, kylling, kjøtt, pasta osv. Super blogg!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...