Gå til innhold

Øyekatar


lissiliz❤tassen❤lillesøster

Anbefalte innlegg

Ja i dag ringte de fra barnehagen, og tassen har fått øyekatar. Stakkars, han liker ikke å få noe i øynene sine. Jaja håper det går fort over, så vi slipper å slåss lenge.

 

Noen som har hatt det og vet ca hvor lenge som er vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har lillebror runde nummer to med katarr. Behandler med Kloramfenicol salve. Det smører jeg bare på øyevippekanten når han har øyet lukket igjen. Orker ikke noen kamp med å prøve å få det innin øyet. Virker jo uansett siden det blir tyntflytende og noe kommer jo inni øyet ved blunking.

 

Her har lillebror vært symptomfri etter et døgn med beghandling begge ganger. Dersom det ikke behandles kan man holde på i flere dager med tørking og saltvann. Er vel anbefalt å bare tørke de første dagene... Jeg har maset meg til salve fordi jeg vet at både jeg og storesøster helt umulig blir bra uten behandling. Vi bare blir mer hoven og rød etterhvert som timene går. Orker ikke se at lillebror skal være like plaget...

 

Så vurder hvertfall om ungene ser ut som de er plaget og oppsøk lege for å få behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært igang her og ja. Vi måtte ha øyedråper for at han skulle få gå i barnehagen, så ingen annet valg med mindre vi ville være hjemme med han til det evt hadde gått over. Er en kamp uten like å få dryppet i øyene og enda mer når en smører salve på kvelden. Vi og har bare måttet smøre oppå lukket øye. Ikke snakk om å få han til å ha øynene åpne.

Klarte å smitte meg og. Jeg har ikke hatt øyebetennelse noen gang før (ikke engang når jeg var liten i følge mamma). Og så klarte jeg å smitte han igjen tydeligvis :-( Så husk på å vaske hendene deres godt og ofte så kan man prøve å unngå smitting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for å svare på d som faktisk var spørsmålet ditt (hehe), så var han helt fin dag 2 med behandling. Men skulle fortsette behandling i 2 dager etter symptomfrihet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff det er et slit med dråpene, men salven tar vi når han har sovnet på kvelden. Da slipper vi den kampen. Bare sputer inn i øyet, slik at det ikke blir for mye kamp med de dråpene.

 

Ja vasker oss ofte, og han også. OKi da får vi håpe det snart går over, ser ganske bra ut egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...