Gå til innhold

Er dette lite alkohol til ca 60 stk?


Gifteklar:0))

Anbefalte innlegg

Blir ca 60 stk.Har laget meg en foreløpig liste som ser sånn ut:

 

6 Treliters dunker rødvin

3 Treliters dunker hvitvin

3x24 bokser cider (3 brett)

5 brett øl

2 flasker tia maria

2 flasker baylies

3 liter vodca

4 liter cognac

 

Detter er både til middagen(tapas) og til festen etterpå.Er det lite?Trenger vi mer av noe?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri før sett noen drikke fra bokser i et bryllup, men det smaker jo likt:)

Med brus, vann, kaffe og te ved siden av burde det holde i lange baner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da vi giftet oss i sommer så hadde vi dunker med vin, men servitørene helte det på karafler, og vist noen ville ha øl så helte de det på glass ifra boksene, så dette ble ikke stående på bordet, Ser ingen problem med dette.

men tror nok jeg ville hatt en dunk til med vin for sikkerhetsskyld, husker ikke hvor mye som gikk i vårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ca 20 glass på en trelitersdunk, så om alle får ett glass hvitvin og to glass rødvin til maten så går det akkurat om ingen sleiver med sjenkinga eller du har små vinglass. Jeg ville ha valgt å kjøpe mere vin, om ikke du vet sikkert at ganske mange vil velge alkoholfritt eller øl til maten.

 

De fleste jeg kjenner drikker gjerne vin etter maten også istedenfor cider eller drinker, så litt mere vin ville jeg kjøpt inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Vi skal ha 34 gjester til festen vår. Og vi har kjøpt inn dette:

 

6 kartonger rødvin

4 kartonger hvirvin

2 kartonger rosevin

9 flasker cava ( velkomsdrink)

4 liter vodka

2 flasker cognac

1 flaske baylis

1 flaske likør

2 kasser øl

6 munkholm

 

Og brus og blandevann da. Syns det er vanskelig å beregne dette også. Men vi tror det vil gå mest alkohol på festen.

 

Noen synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 måned senere...

Syns var veldig lite jeg da, men da skriver jo du ikke om dere skal ordne med all drikke til festen *åpen bar løsning*

 

Cognac å Baylies er jo til kaffe og kaker forbeholdt for det meste å her så hadde jeg kjøpt flere flasker baylies å mere cognac....

Det går MYYYYE vin så handle alltid mer enn hva du tror..

(Servere de i karafler(vi kjøpe karafler på Ikea da vi gifta oss i sommer)

 

Hvilke drinker å hva skal dere servere på festen da?

Syns var ufattelig lite vodka siden dette er essensen i de aller fleste drinkene...

 

Meeeen er jo som sagt om dere skal ha åpen bar løsning, for da er mitt råd å handle i sverige slik vi gjorde :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

da har du 3 glass vin på hver, 2 rød og 1 hvit. det skal i prinsippet holde til middagen det. spørs på hvor mange taler du har. Jeg ville definitivt ha laget sjenk fra servitører i karafler. gjerne til hver runde mat. om du setter vin på bordet er det ikke nok, og kanskje ikke ønskelig med så stort inntak heller. avecen skal være grei men 1 flaske vodka hva skal du med den? bar? da burde du ha ganske mye mer, og flere sorten gjerne rom og gin.

 

ps jeg jobber med bryllup så ikke noe jeg bare slenger ut her altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forsvant innlegget mitt?

 

èn avec er ikke mer en 4 cl så du får ganske mange på flaske, men igjen det er ikke bare og svare på om det er nok eller ikke. det hele er et spørsmål om dere som personer, hvilket type bryllup dere vil ha, alderen på gjestene, åpen bar eller ikke, servitører? og hvor mange?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det blir 3 glass vin pr person 2 røde og 1 hvit. dette burde holde akkurat til maten, men hva er poenget med at det er knapt? ville ha kjøpt et par dunker til.- gjerne en quinta de garrida- dao eller en annen spansk fyldig vin. genialt til tapas.

 

tror det skal være nok avec altså, men uansett, hva er en flaske congnac ekstra?

 

ang vodkaen så lurer jeg på hva du skal med den? om du skal ha åpen bar eller bar i det store og hele så en en flaske vodka altfor lite. Du burde og ha flere typer, både rom og gin feks. roses lime, sprite, tonic water, cola, is, lime og mynte. da har du kommet gjennom mange drinker. litt akevitt til fjellbekk feks er ikke dumt.

 

det vil gå veldig forskjellige mengder alkohol beroende på hvilken type drikkeløsning dere velger etter avec.

 

Jeg vil i det store og hele råde dere til å ha servitører som sjenker og aldri setter alkohol på bordene. da sparer du mer alkohol og gjestene blir ikke dritings før middagen er ferdig.

 

ps jeg jobber med bryllup og bryllupsplanlegging og driver eget hotell og restauranter, så jeg hiver ikke dette ut i synsinglufta ;) hehe

 

send meg gjerne en pm om du lurer på noe mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...