Gå til innhold

7-åring alene hjemme i 15 minutt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ok mener dere? Dere som har litt større barn, erfaringer? Jeg må kjøre lillesøsteren i bursdag, og i mellomtiden kan 7-åringen gjøre lekser hjemme. Tenker det maks tar 15 minutter. Og tenker å gi beskjed til naboen at hun er hjemme alene. Hun kan selvfølgelig være med, men dette er vel en god start på "hjemme-alene-trening"? Eller hva??? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som en god plan hvis hun er innstilt på det selv, ja.

Skrevet

Ja, så lenge du tror ditt barn er klart. Her har vår 8 åring vært alene hjemme i opp til en time siden han var 6 år gammel. Ingen problem, men så er han også en litt veslevoksen type som "aldri" finner på noe galt. Føler at vi foreldre i dag ofte har for liten tiltro til barna våres og krisemaksimerer altfor lett. De klarer litt om vi bare lar dem forsøke :)

Skrevet

Sånne småturer er gode å begynne med, ja :)

Men dette kommer jo mye an på barnet som skal være alene hjemme.

Ene ungen her kunne jeg aldri ha gjort det med, mens andre klarer det helt fint. Begge i skolealder.

Skrevet

OK. Vi prøver det idag vi :) Hun kan lese eller se på tv. Hun får velge det selv. Har ikke nevnt det for henne så vet ikke hva hun selv synes..hehe. Men det går nok fint. Jeg stoler på at hun kan klare det veldig bra.

HI

Skrevet

Kanskje en ide å nevne det for hu, så hu har mulighet til å tenke seg om i forkant, så det ikke er noe hu må hoppe ut i like før det skjer!

Skrevet

Det gikk jo kjempefint! Hun hadde veldig lyst å prøve. Satt i sofaen hele tiden (håper jeg..hehe) og så på tv. :)

HI

Skrevet

Jeg har latt min femåring vært hjemme alene i 10-15 minutter et par-tre ganger når jeg har gått i butikken som ligger en 1-2 minutters gåtur herfra. Så lenge barnet selv synes det er ok, så ser jeg ikke noe problem med det ? De er jo ute og leker alene når de er 7...

Skrevet

Jeg var alene etter skolen i flere timer da jeg var syv, så 15 min går garantert bra!

Skrevet

Jeg var bare 6 år da jeg begynte på skolen i 1984.. og verken jeg eller noen av de i klassen strøk med fordi vi måtte være alene hjemme før og etter skoletid.. Var ikke vanlig med SFO og sånt den gangen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...