allabarna Skrevet 21. september 2010 #1 Skrevet 21. september 2010 Jeg har kjøpt en brukt dunpose av merket Odenwalder (lammy xl) og har tentk å vaske den før bruk. Det står 40 grader i anvisninga, men hva med sentrifugering og vaskemiddel? Håper noen her kan hjelpe! Jeg kjenner ikke alle tegnene på vaskeanvisninga og tør ikke ta noen sjanser...
Gjest Skrevet 21. september 2010 #2 Skrevet 21. september 2010 Jeg vasket min på vanlig 40 graders program. Med sentrifugering. Tørketrommel etterpå slik at dunene fordeler seg i posen.
allabarna Skrevet 21. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 21. september 2010 Jeg posta dette innlegget på anonymforum også (får så raske svar der:)) og fikk det samme svaret. MEN - jeg har ikke trommel. Hva gjør jeg da? Noen som har erfaring med vask uten tromling etterpå? Tør ikke prøve, er redd for å ødelegge hele posen.
lilleღpersille Skrevet 21. september 2010 #4 Skrevet 21. september 2010 På min nyinnkjøpte odenwalderpose står det at man kan lufttørre den, men at man må jevnlig riste ut dunene helt til posen er tørr. Dette for å skille dunene så det blir luftig:)
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 21. september 2010 #5 Skrevet 21. september 2010 Vasker dere på 40 grader ullprogram eller vanlig program?
Gjest Skrevet 21. september 2010 #6 Skrevet 21. september 2010 Vasket på vanlig program. Ja man kan riste den med jevne mellomrom så dunene fordeler seg.
allabarna Skrevet 21. september 2010 Forfatter #7 Skrevet 21. september 2010 Takk for svar. Da prøver jeg å vaske den vanlig på 40 grader og rister den innimellom mens den tørker.
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 22. september 2010 #8 Skrevet 22. september 2010 Jeg fulgte vaskeanvisningen, men bamsen inni ble misfarget og stygg. Kunne sikkert reklamert, men...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå