Anonym bruker Skrevet 21. september 2010 #1 Skrevet 21. september 2010 Jeg er alene med to barn, har huslån og billån og har så lyst til å begynne på skolen nå. Noe som er nødvendig for at jeg skal kunne forsørge meg selv og barna fullstendig på sikt. Jeg lurer på hva dere som studerer har å rutte med i mnd. Hva får dere av støtteordninger osv...? Dette er så nytt for meg, så jeg må spørre
Anonym bruker Skrevet 21. september 2010 #2 Skrevet 21. september 2010 Har du høyere utdanning fra før?
Anonym bruker Skrevet 21. september 2010 #3 Skrevet 21. september 2010 Nei. Jeg har gått yrkesfag på vgs og etter det har jeg jobbet i interiørbutikk. Så jeg må ta studiekompetansen nå også ønsker jeg å ta lærerhøyskolen neste år. Så målet er åltså høyere utdanning.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2010 #4 Skrevet 21. september 2010 hvis du ikke har høyere utdanning fra før har du krav på overgangsstønad. dette er ca 10 000 tror jeg. du får også dekket barnehage/SFO, alt av skoleutgifter blir også dekket så lenge du ikke velger er veldig dyr privatskole ( jeg fikk ca 7000 ved skolestart på offentlig Høgskole) det er også stønad til transport, dette er avhengig av hvordan du bor, om du reiser kollektivt eller kjører selv. de ser ann behovet. Du får jo også penger fra lånekassa, det er 14000 i året som forsørger stipend, i tillegg kan du søke om lån som vil bli omgjort til stipend ved endt eksamen (2000kr mnd) du kan få enda mere lån enn dette, men det vil ikke bli gjort om. legger du til barnebidrag(?), dobbel barnetrygd og evt småbarnstillegg (620kr) så bør det gå ann å leve av dette. jeg har bare ett barn, men har både bil og boliglån. vi klarer oss kjempebra, så lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå