Gå til innhold

Utsettelse av foreldrepermisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Etter å ha lest NAVs sider og googlet litt er jeg fremdeles ikke så mye klokere. Kan noen av dere hjelpe tro?

Det vi ønsker å gjøre er følgende:

Vi velger 100% utbetaling i 46 uker, hvorav jeg tar 33 uker og far tar 13 uker. Etter at jeg er ferdig med mine 33 uker tar jeg 10 uker ulønnet permisjon, deretter går jeg tilbake i jobb, og far begynner på sine 13 uker. Vi ønsker altså å utsette 3 uker av foreldrepermisjonen i tillegg til fedrekvoten.

Jeg har fått forståelsen av at man kan utsette fedrekvoten dersom mor tar ulønnet permisjon rett etter at hun har tatt sin andel av permisjonen, men hva når far skal ha MER enn fedrekvoten? Kan man utsette det også? Jeg skal tilbake i fullt arbeid etter ulønnet permisjon, og kravet om at mor må være i arbeid/under utdanning er således oppfylt.

Setter stor pris på svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så lenge dere underretter NAV og forteller hvordan dere gjør det,er dere i deres fulle rett å gjøre det slik som dere vil,bare den blir tatt ut før barnet er 3 år.

Vi måtte bare skrive et brev der det sto til punkt og prikke hvordan vi gjorde det,så underskrift fra begge to,samt sjefen til mannen og inntektspapirer som viser hvor mye mannen tjener i året.

Skrevet

Foreldrepermisjon kan kun utsettes om man er i 100% jobb, så sålenge far jobber 100% kan dere søke om utsettelse....

Skrevet

Det vil han være, så da er det vel bare å søke. Takk! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...