Delfino-fødeklar- Skrevet 21. september 2010 #1 Skrevet 21. september 2010 Hva er lurt å ha med?? noen med erfaring? uten om bleier, paracet, klær og mat.. noe ekstra man bør ha med?
milla_84 Skrevet 21. september 2010 #2 Skrevet 21. september 2010 Hei! Jeg hadde med mitt barn til syden i en alder av 11mnd. Jeg hadde med reiseseng, bilstol og reisetrille. Fikk bruk for alt Ville også hatt med sånne badesko, da sanden på stranda ofte er meget varm. (Ikke åpne sandaler, hvor sanden kommer rett på små tær) Hva man pakker kommer jo også ann på hva man skal gjøre under ferien. Er det i hovedsak snakk om å holde seg rundt hotell bassenget eller en aktiv ferie med utflukter osv? Jeg bruker alltid å ha med en egen toalett mappe til barnet mitt med medisiner, plaster, rensevann, øyedråper osv som jeg har lett tilgjengelig:) Har funnet ut at jeg personlig synes apoteker i syden er et herk ved de fleste tilfeller.. Jeg hadde også med bleier til tre ukers forbruk, da bleier som regel er dyrere enn her hjemme..
Virrus og Guttene + spiren <3 Skrevet 21. september 2010 #3 Skrevet 21. september 2010 Hei. Så øy da.. Vi tok med hvite laken, som vi hadde over vognen (som myggnettingen) Når han sov, for at det ikke skulle bli for varmt! Hvit reflekterer jo.. ellers kommer jeg ikke på så mye i farten, vi hadde en bitte lite oppblåstbart basseng og, så han satt i en del på terrasen
Delfino-fødeklar- Skrevet 21. september 2010 Forfatter #4 Skrevet 21. september 2010 Å tusen takk =) mange gode råd og tips =)
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 21. september 2010 #5 Skrevet 21. september 2010 Reiste med tullene da de var 18 måneder og 2 måneder. Kunne vært der ukesvis DEEEEEILIG. Trenger ikke ha med mye du kan kjøpe alt de fleste steder =0)
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 21. september 2010 #6 Skrevet 21. september 2010 Er det ikke bedre med myggnetting hørtes veldig dårlig luft ut med ett laken over seg.
3 søte jenter♥ Skrevet 21. september 2010 #7 Skrevet 21. september 2010 Var i syden i sommer med 1.5 åring og 8 åring. Selv var jeg 6-7 mnd på vei med nr 3. Det var en super ferie. Til 1.5 åringen var det veldig greit de første dagene med en uv-tett drakt som gikk til albuer og knær. Og en solhatt med stor brem. Hun var ikke så glad i å bruke solbriller. Men hatten bada hun med og alt. Hun var faktisk ikke solbrent en eneste gang på 14 dager. Brukte drakten de første dagene og kuttet gradvis ned til at hun til slutt bare hadde badebleie på. Bleier er dyrt i syden. Men det ser ut som du har fått med deg Jeg tok med vaskemiddel og skylte opp klær et par ganger under oppholdet. 1-åringer griser noe forferdelig på klær, spesielt med en del mer is-spising enn ellers. Vi tok ikke med så veldig mye klær. Var greit å vaske det vi hadde i steden. Da slapp vi å drasse med så mye også. God tur!
Delfino-fødeklar- Skrevet 22. september 2010 Forfatter #8 Skrevet 22. september 2010 Å så mange gode tips, tusen takk alle sammen =) da har vi pakket ned det meste men bare kom med fler tips om dere har =)
milla_84 Skrevet 22. september 2010 #9 Skrevet 22. september 2010 Som sagt, kommer ann på hvilken type sydenferie dere skal på?
Delfino-fødeklar- Skrevet 22. september 2010 Forfatter #10 Skrevet 22. september 2010 til kreta og basseng/strand ferie )
milla_84 Skrevet 22. september 2010 #11 Skrevet 22. september 2010 ååååhhh....jeg vil også Min erfaring fra våre ferier til Kreta er at taxiene ikke har barneseter, så dersom man skal ta taxi fra flyplass til hotell kan dette være noe man har bruk for. Ser ut til at det allermeste for en slik ferie nevnt, så da ønsker jeg dere en riktig fin tur
Delfino-fødeklar- Skrevet 23. september 2010 Forfatter #12 Skrevet 23. september 2010 å det har jeg ikke tenkt på, men vi skal ta buss. håper han kjører forsiktig men takk for tips =)
milla_84 Skrevet 23. september 2010 #13 Skrevet 23. september 2010 Da går det nok helt fint:) Vi hadde derimot en taxi tur i 120km/t i nesten en time..
3 søte jenter♥ Skrevet 24. september 2010 #14 Skrevet 24. september 2010 Det var på Kreta vi var i sommer! Det er veldig fine ordentlige busser der. Synes ikke de kjørte fort og uansvarlig sånn som mange andre steder i syden. Et tynt teppe til å bre over barnet om det sover i vogna kan være greit. Kan evt bare bruke en handduk, som vi gjorde Noen ganger sovnet datteren vår i vogna på tur hjem fra restaurant om kveldene. Ble litt kjølig også på kveldene. Godt med et tynt teppe å bre over henne da. Vognparasoll var godt å ha om dagene. Badesko var greit å ha i bassenget. Ble ikke så glatt da. Begge våre barn likte seg best i bassenget kontra satranden, sånn i lengden.... Vi tok med et par drikkeflasker hjemmefra som var barna sine. Fylte de halvt med vann og la de i fryseren. Når det var frosset fylte vi opp resten med vann. Det var genialt å ha med ut om morgenen, men også å ha på nattbordet om kveldene. Både vi og barna var mye tørste om nettene. Da var det deilig med kaldt vann rett ved senga!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå