Gå til innhold

for langt på vei til å få positiv test?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil hCG-nivået for en gravid alltid være høyt nok til at det vil slå ut på en graviditetstest?

Jeg føler meg veldig gravid om dagen... Dvs ømme voksende bryster, øm rundt navlen og oppblomstring av kviser. Spiser mine p-piller som jeg skal, så skulle jeg være gravid så er det umulig for meg å vite hvor langt på vei jeg er.

Tok en test i dag, og den var negativ. Men nå ble jeg litt usikker på om det faktisk går ann å være så langt på vei at man ikke vil få positiv test. Ut fra hCG-tabeller jeg finner så ser det ut til at en gravid alltid har hCG, så da bør jeg vel kunne stole på at testen er korrekt? Har kjent symptomene et par uker nå, så det er i allefall ikke snakk om at jeg tester for tidlig.

...og hva i all verden kan disse spymptomene være? Noen som har opplevd lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å presisere:

"hCG nivået når sin topp etter 8-10 uker (200 0000 mIE/ml) for så å synke til et lavt nivå resten av svangerskapet. Graviditetstester kan påvise ned til 25-100 mIE/ml hCG i urin."

Hvor lavt er det lave nivået det synker til etter uke 8-10? Høyere enn 25-100 mlE/ml hCG slik at man vil få en positiv test??

HI

Skrevet

Ingen?

Hm, har kikket litt rundt på div tabeller nå, og det ser jo ut til at hCG-nivået skal være godt over det som testene fanger opp under hele svangerskapet, slik at man bør få en positiv test også relativt sent.

Mulig kroppen min er veldig sensitiv og har reagert tidlig da... så jeg får vel bare være litt tålmodig og vente til jeg er ferdig med det p-pille brettet jeg er på nå for å teste på ny.

Men tror vel at jeg ikke er gravid da, mtp den negative testen i dag. Så blir veldig glad hvis noen andre kan fortelle meg om at de har hatt graviditetssymptomer som har vist seg å være noe ganske annet, og hva det i såfall har vært!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...