Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg ?!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har termin 9. nov! utifra div. terminkalkulatorer ble baby'n da unnfanget rundt 16. feb !

 

Jeg var så utrolig dum at jeg klarte å være utro mot min samboer 24 jan.

Det var store mengder alkohol inn i bildet. Jeg husker rett og slett ingen ting.. Først nå som termin nermer seg har jeg begynt å bli kjempe redd for at denne mannen faktisk kan være far til mitt barn. Men ut ifra kalkulator igjen ville jeg hatt termin 19. okt om denne mann var far.

 

fra 19. okt til 9. nov er det jo 3 ukers forskjell. Hva er sjansen for at utroskapet er barnefaren ?

Kan UL ta 3 ukers feil ?

 

Jeg er kjempe redd og klarer ikke glede meg over graviditeten lenger. Merker angsten krype på meg for hver dag som går.

Håper noen kan være så snill å hjelpe meg -...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

dette var da en utrolig kjip situasjon å havne i...... ul kan ta tre uker feil og sædceller kan leve opp til en fem-seks dager, så det er vel en viss fare for det..... sikkert lurt å ta en dna-test etter barnet er født! også kan man jo håpe på at samboeren din ble informert da det skjedde slik at han også vet om muligheten for at det ikke er hans barn! skjønner at dette tar fra deg mye av kosen over å være gravid.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, kjedelig situasjon å være oppe i :( Må være tøft å gå å lure sånn på dette. Vet samboeren (forhåpentligvis barnefar) om sidespranget?

Jeg kjenner ei venninne som ble flyttet termindato med 3 uker i fht menstermin. Også har jeg en venninne som fikk 4 uker før tida, normalvektig unge, der hun mente at ul-termin var feil. Så dessverre, det kan være mulig, men samtidig er det vel størst sjanse for at ulterminen din stemmer relativt bra. Kun DNA- test kan avgjøre dette sikkert. Om samboeren din ikke vet om sidespranget, blir det sikkert avdekket om det skal gjøres en DNAtest. Man kan jo se arvelige trekk også da.

Lykke til videre, prøv å gled deg over lille barnet i magen likevel... selv om usikkerheten skygger litt over :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda, kinkig situasjon du har havnet i.

Da jeg gikk gravid sist gang viste terminkalkulatorene at barnet ble unnfanget en helg jeg var borte. Var med min mor og søster på besøk hos min tante, onkel og kusine. Min sambo var ikke med, og selvsagt lagde han et stort nummer ut av dette! Jeg måtte jo ha vært utro!

 

Som det har blitt spurt om her, vet din kjæreste om dette? Og hvis du selv ikke husker noe pga mye alkohol, er du sikker på at dette var helt frivillig? Alkohol er uansett ikke en unnskyldning for utroskap og dumskap. Beklager, men det er min mening (har vokst opp med en alkoholisert far og er preget av det).

 

Få tatt en DNA sjekk når babyen er ute, hvis utseendet ikke avslører alt, enten den ene eller den andre veien. Uansett er det ditt barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med menstruasjon din? Første dag siste mens? Og når har du normalt eggløsning? Ikke minst, har du regelmessig mens?

Dette kan hjelpe deg litt til å regne frem til omtrent unnfangelse. I følge mensdato skulle jeg ha en uke før min egen termin, men UL termin stemte helt med hva jeg selv hadde regnet, dette fordi jeg vet når jeg hadde eggløsning og når unnfangelsen da skjedde.

En manns sædcelle kan leve opptil 5 døgn. Normalt sett har vi kvinner eggløsning 12-14 dager etter første dag mens, men det er viktig å huske på at dette ikke stemmer for alle, noe har senere.

 

 

 

Lykke til, jeg håper dette hjelper deg litt.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ført og fremst, tusen takk for svar...

Min samboer vet ikke om sidespranget.Jeg tenkte jo aldri på at den andre mannen kunne være far til barnet før nå til slutten. Hadde jeg bare fortalt det fra begynnelsen av, men nå!? Jeg syns det her er helt grusomt. Klarer ikke sove, spise eller tenke klart. Tanken på å si til min samboer at han kanskje ikke er pappa'n..jeg orker det bare ikke. Det var jo helt klart ingen frivillig sex jeg hadde med denne andre mannen. Jeg var dødrukken og husker ingen ting. Ble fortalt det dagen etterpå. Siden jeg ikke husket noe av det lot jeg det rett og slett gå i "glemmeboken" for å lette på min samvittighet.

 

Jeg får vel bare holde ut de siste ukene å ta en test når barnet har kommet. og satse på at det ikke finnes noe sånt som karma...

Igjen, tusen takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det sikreste er nok å ta en test, ja. Men dersom du har regnet over det vil jeg tro du ble gravid i februar, og da er det vel trygt å si at det er din samboer, og ikke sidespranget som er faren. Jeg har termin 19 nov, og ble gravid i midten av februar.

Du vet det nok best selv:)

 

Men viktigst av alt: Ta det med ro fremover, nyt graviditeten og tanken over å skal bli mor. Det er ingen vits å stresse over noe du ikke kan gjøre noe med nå. Lett å si for meg, kanskje, men viktig å prøve å gjøre for deg slik at du får noen fine uker fremover:)

 

Som sagt, lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for fantastisk svar...

Det betyr så utrolig mye for meg å få slike gode svar. Var virkelig redd jeg skulle bli stemplet som både det ene og andre. Dere har sikkert gjort opp deres meninger men å svare meg på denne måten er jeg uansett utrolig takknemlig for .

Er jo livredd nå og har jo lest at barnet blir påvirket av morens humør osv.Jeg vil ikke at han skal føle det jeg føler...

Men det er som du sier, ikke mye jeg kan gjøre nå så får bare for barnets skyld prøve å komme meg gjennom dette med en positiv holdning..

Tusen takk..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke verken min oppgave eller andres oppgave å stemple noen for hva en gjør eller ikke gjør, ikke derfor man har slike forum. Og jeg håper virkelig ikke du tenker over hva andre mener eller ei, for det er ikke viktig.

Bare glad for å kunne hjelpe og håper du får svar på alt du lurer på og en fin tid videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg en god klem for det er akkuratt det jeg har lyst til å gi deg.. Varmer så utrolig å lese dette etter alle de tanker og følelser jeg har slitt med den siste tiden.

 

Spurte faktisk jordmor på denne siden om det samme og fikk dette som svar :

At TUL (termin ultralyd) skal bomme på tre uker høres mye ut. Har man regelmessige menstruasjoner med intervaller på ca 28 dager, som er det vanlige er terminkalkulatorer rimelig nøyaktige.

Ønsker deg lykke til!

 

Min mensen har jo aldri vært en dag for sen eller tidlig. komer nesten på minuttet hver gang så har roet meg litt mer nå :) Men kommer nok til å ta en test for sikkerhetsskyld når knøttet kommer.

 

Tusen takk :) igjen .. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 7. november og vet helt sikkert at jeg ble gravid 12 februar. Så at du har termin enda senere og skal ha blitt gravid enda tidligere tviler jeg vel egentlig litt på. Ønsker deg masse lykke til, plutselig er ungen som snytt ut av nesa på samboeren din, og da er det jo ikke noe å lure på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...