Gå til innhold

sønnen min skal operere mandlene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... jeg er hjemmeværende med et barn på 1 år. Kan mannen min få fri med lønn den dagen mandlene skal taes, og hvis han må overnatte på sykehus - kan mannen evt ta mer fri med lønn da?

Hvor lenge pleier de som har tatt mandlene å være hjemme før de er klare for skolen? Han er 6 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han må være hjemme i minst 1 uke, noen sier 2 uker. Vår gutt måtte være hjemme i 1 uke, mens en annen fikk beskjed om 2 uker. Litt usikker på det andre, men med mindre mannen din jobber natt så trenger han vel ikke ta seg fri da for å være med sønnen deres?

Skrevet

syntes det blir noe kavete å ta med et lite barn på 1 år når han skal ta mandlene :)

Får de hva de sier om hvor lenge han må være hjemme. Satser nok på 1 uke hvis alt går fint med operasjonen og tiden etterpå, vil ikke at han skal gå glipp av for mye på skolen...

hi

Skrevet

syntes det blir noe kavete å ta med et lite barn på 1 år når han skal ta mandlene :)

Får de hva de sier om hvor lenge han må være hjemme. Satser nok på 1 uke hvis alt går fint med operasjonen og tiden etterpå, vil ikke at han skal gå glipp av for mye på skolen...

hi

Skrevet

hi

Skrevet

Fikk beskjed om at mitt barn kunne gå i barnehagen en eller to dager etterpå. Bare h*n selv var i form og ikke hadde utviklet feber. Mitt barn var riktignok kun 2 år på dette tidspunktet og de skal da komme seg veldig fort etter en slik operasjon.

Lykke til i allefall :)

Skrevet

Så lenge du er hjemmeværende kan det vel ikke sies å være nødvendig at mannen er hjemme også? Det er bare hvis det er nødvendig at man har rett til å være hjemme med syke barn. Det betyr blane annet at i utgangspunktet får ikke begge foreldrene være hjemme sammtidig.

Skrevet

Og i tillegg er det vel lik null sansynlighet for at barnet må overnatte på syjehuset?? Dette er jo et dagskirurgisk inngrep og et rutine inngrep. Går nok kjempe bra skal du se :) Men enig i at du ikke burde ha med minsten på 1 år på sykehuset..funker vel temmelig dårlig på en oppvåkningsavd hvor det skal være helt stille? ;)

Skrevet

tusen takk for svar dere :) er jo et rutineinngrep, men man vet jo aldri... Sannsynligvis får vi jo reise hjem samme dagen!

Til dere som ikke skjønte det. Jeg har TO barn. Ett av disse barna skal opereres! Det andre barnet er hjemme, altså går ikke i barnehage og er bare ett år. Noen må være hjemme med dette barnet også siden det er altfor lite til å være hjemme alene og kan ikke være med på sykehuset da sønnen min på 6 år trenger meg eller pappaen sin alene den dagen + at det passer fryktelig dårlig på oppvåkninga som en over her nevnte :)

Har mannen da rett på fri med lønn? Eller må han ta ut ferie?

hi

Skrevet

Jeg vet ikke om om han har rett på fri med lønn, selv om jeg vil tro det. Men dersom han snakker med sjefen sin, så burde det jo ordne seg? Sjefen til mannen min er kjempe grei å ha med å gjøre på sånne ting.

Min datter ble operert for noe annet for noen uker siden (også dagskirurgi, men med bandasje i en uke rundt hele hodet), og da fikk han faktisk komme og gå som han ville MED lønn:) Og det skal nevnes at min datter ikke er han i henhold til loven. Så det finnes sjefer som er kjempe imøtekommende når det kommer til at man har barn som trenger mamma og pappa :)

Jeg ville altså bare tatt en prat med sjefen jeg og forklart problemet :)

Og sånn helt til slutt...om sjefen er en dust...han har jo mulighet til å levere egenmelding eller være hjemme med sykt barn..

Skrevet

tusen takk for utfyllende svar :)) Da skal jeg få mannen til å finne det ut... Hvis ikke blir det nok en egenmelding tenker jeg!!

hi

Skrevet

Bare hyggelig:) Er mange spørsmål og bekymringer når man er mamma...har det sånn alle sammen vil jeg tro;)

Ang det å fjerne mandler...jeg var KJEMPE bekymret før min datter skulle opereres, da jeg selv fikk fjernet mine i en alder av 16!! Jeg husker enda alt...men det de sa på sykehuset var at barn ikke får spesielt merkbare smerter etter dette inngrepet :) Og som jeg skrev tidligere...min datter viste ikke annet en lykke etter operasjonen :) Så jeg tror at det kommer til å gå kjempe fint med gutten din! Bare pass på at noen andre har minste mann, slik at gutten på 6 får den fulle oppmersomhet fra den foreldre som er med på sykehuset. Jeg husker fra min egen barndom da jeg var inne til utallige dren operasjoner, at mamma alltid gav meg en belønnig etterpå ;) være seg en bok, film, spill, etter eller annet..

Det er også ting som er med på å gjøre noe som kan være skummelt, til noe positivt! Har virkelig vært noe min datter har satt pris på etter sine operasjoner.. Det er også viktig å snakke med barnet om det som skal skje når dere kommer på sykehuset. Da blir ikke ting riktig så skummelt :)

Er det lenge til han skal opereres?

*oppmuntrende klem*

Skrevet

Du som har fått beskjed om at barnet ditt kan gå i barnehagen 1-2 dager etter operasjonen...du har GARANTERT misforstått!!! Ingen barn eller voksne skal ut på hverken barnehage, skole eller jobb så raskt etter en mandeloperasjon....

Dette pga. fare for infeksjoner, blødninger etc. HÅper for din skyld at det gikk bra med barnet ditt....

Skrevet

det var en god ide med gave etterpå, han vil jo slett ikke ta mandlene selv... :/ grunnen til at jeg er så nervøs er det at det er i halsen han skal opereres. Min sønn nr 2 opererte lyskebrokk og var ikke så bekymret da. Men veldig oppmuntrende å høre at det gikk så greit med din datter :)

Vi var hos spesialist for ca ei uke siden, og han sa et det var ca 5 ukers ventetid. Har ikke fått noe i posten enda. Fikk ikke spurt han om noe særlig for han hadde skremt vettet av min sønn (han var utrolig lite barnevennlig) og jeg hadde med min datter på 1 år som var super trøtt og ville ingenting bortsett fra å skrike.

Men fikk med meg at det var en liten blødningsfare ca ei uke etter inngrepet. Fikk du høre noe om det? Hvor gammel var din datter da hun opererte? (Vi fikk beskjed om å holde oss nær sykehuset i den perioden)

hi

Skrevet

Hun var to år den gangen, så er over tre år siden nå. Gikk kjempe fint med henne og hun visste aldri tegn til ubehag etter operasjonen så fort narkosen var ute av systemet.

Jeg bodde den gangen 5 min med bil fra sykehuset :) Hun fikk dra hjem fra sykehuset på ettermiddag/kveld etter at det hadde observert at hun fikk i seg mat, drikke og hadde tisset i bleien sin.

Og ja selvfølgelig er det alltid en risiko for komplikasjoner etterpå, men med min datter gikk alt helt strålende og de var også GODT informert i bhg om at hun hadde gjennomgått operasjon!

Skrevet

Mannen din kan bruke av sykt-barn dagene sine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...