Anonym bruker Skrevet 21. september 2010 #1 Skrevet 21. september 2010 Jeg er så vanvittig glad for at jeg ikke har en ekte mamma kropp. Jeg hadde noen kilo for mange da jeg ble gravid, uten at jeg noen sinne var smellfeit, eller tykk. Hadde da litt cellulitter og valker, men ikke noe ekstremt. Jeg har fått to barn, et keisersnitt barn og et vanlig fødsel barn. Kroppen min er som før svangerskapene, noen kilo for mange, en valk her og der, og noen cellulitter. Etter å ha sett de bildene det er link til på hovedsida er jeg bare temmelig lykkelig for at jeg ikke har elefant hud, og henge mage, men fortsatt vanlig fast og fin form. Hadde jeg slanka meg en 10 kg så hadde jeghatt strøken kropp, også fordi jeg hadde født barn, det har null og niks innvirkning på kroppen. Jeg tror det er de ferreste som er så dekka med strekkmerker og slapp hs som det som vises der. Jeg har to venninner, begge slankere enn meg som har fått slike "sår" på kroppen etter graviditet, men de aller aller fleste har ikke det. Jeg tror det er skjeldent, og jeg er gald det ikke er meg. For det var ikke mye fint!
Anonym bruker Skrevet 21. september 2010 #2 Skrevet 21. september 2010 jeg synes det er fint at de viser frem disse bildene, for alt er normalt.. Og det er så flott at ikek bare det perfeksjonistiske skal vises frem. Jeg kan aldri strebe etter en feilfri kropp, og den bærer litt preg etter 3 svangerskap. Det er vitkig å vise frem alle sidene av det normale. I mitt hode er det mer unormalt å ikek bære merker etter å ha båret frem barn.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2010 #3 Skrevet 21. september 2010 Det er så individuelt. Men man skal være glad at damene ser det positive i kroppene sine. Jeg er vel den som har fått minst merker i min krets, men har titalls ja kanskje hundretalls fra puberteten. Disse er ikke visende i dag, men svært traumatisk i puberteten naturlig nok.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2010 #4 Skrevet 21. september 2010 Det er faktisk fullstendig normalt å ikke ha noen merker etter å ha fått barn også.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2010 #5 Skrevet 21. september 2010 Det er nok vanligere enn du tror HI! Men grunnen til at du har gått glipp av at de fleste får strekkmerker og litt løs hud på magen, er at de ikke går og viser det frem i garderoben eller på stranda, men heller skjuler det, fordi det er noe man skal "skamme seg over". Da hjelper det ikke at slike som var heldige og ikke fikk noen merker eller sår etter graviditeten, utbasunerer at det ikke er fint med en ekte mammakropp! Så du synes ikke strekkmerker er fint...hva skal vi gjøre med den informasjonen egentlig? Ubrukelig innlegg av HI.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2010 #6 Skrevet 21. september 2010 Må si meg litt enig jeg. Har fått litt strekkmerker, men de synes ikke så godt. Smale og korte og holder på å blekne veldig nå. Etter fire barn er også huden midt foran på magen litt slappere, men jeg har ikke heng. Trener mye og er slank, og føler jeg har en ganske flott figur. Det lille jeg har er plagsomt nok synes jeg, men når jeg ser de bildene av andre, så er jeg sjeleglad for at det ikke er verre i det minste. Ville selvsagt aldri byttet ut barna mine mot en strøken kropp, men det må da være lov til å glede seg over at man ser tålig bra ut etter barnefødsler også?
Anonym bruker Skrevet 21. september 2010 #7 Skrevet 21. september 2010 Det viktigste er vel å glede seg over at en er frisk og har en kropp som fungerer. -At følelsen av kroppen innenfra er bra(at du ikke trenger speil for å føle deg fin). Jeg hadde en strøken kropp som ung, men hadde allikevel komplekser. Nå er jeg over 40, venter barn nr 6 og er ikke strøken lenger, men føler meg mye mer vel i og med min egen kropp. Hele poenget med disse bildene er vel å utvide folks forestillinger om hva som er normalt, og at man kan være stolt av seg selv uansett:) Da blir det så mye lettere å ikke kjempe mot alderen også, å akseptere det naturlige og vakre i alle livsfasene. Det er ikke om å gjøre å ha kropp som en 20 åring når du er 50. Jeg trente også masse før, med det fokuset å være sprek. Men eldre blir jeg jo uansett, og jeg må si jeg har det mye bedre nå som jeg er avslappa på det. Nå ser jag på trening som en bieffekt av å gjøre en aktivitet jeg synes er moro og blir glad av. F.eks er jeg ute i skogen for å nyte skogen, ikke får å gå tur for å trene-og andre ting. Noen tanker fra meg:) Ha en fiiin dag,alle vakre kvinner!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå