Margarita -- Skrevet 20. september 2010 #1 Skrevet 20. september 2010 Min mor har gått 2 uker over med alle 4 ungene, og hun røyket under svangerskapet(hørt at de kan komme litt før tiden da).. Har overtid 10 dager etter termin, og overtidsdatoen er 24 desember... Jeg vil virkelig få unna fødselen før julaften,men er redd oddsene er veldig dårlige.. Hva er deres erfaringer med dette?!!
Jenteflokken Skrevet 21. september 2010 #2 Skrevet 21. september 2010 Jeg hadde helt lik som min mor, og også helt lik som min søster. Men tror det er veldig individuellt som alt annet, er mange som har helt forskjellig fra sine mødre også. Så det er ikke godt å si. Hos oss var det bare selve fødselsforløpet når vi var igang som var helt likt da, og ikke når vi fødte i forhold til terminen. Jeg gikk 17 dager over, mens min mor fikk meg 2 uker før. Søsteren min gikk bare 2 dager over termin.
Galskapens overhode Skrevet 21. september 2010 #3 Skrevet 21. september 2010 min mor har født 4 barn 1 dag etter termin 2 dager etter termin 3 uker før termin (satt i gang pga gallestein) 6 dager over termin Fødslene har aldri vart mer enn 5-6 timer. Den korteste var den første som varte i bare 45 minutter(!) Jeg har fått 2 barn, begge 6 uker før temrin. Nr 1 ble tatt med kesiersnitt etter vannavgang 3 dager før. Nr 2 kom etter 31,5 timer med rieaktivitet, men kun 1 time etter 1 cm åpning. SÅ kan trygt si at det ikke ble helt likt her i gården akkurat
Margarita -- Skrevet 21. september 2010 Forfatter #4 Skrevet 21. september 2010 Det er godt å høre at lengden på svangerskapet ikke var helt lik da:) Det er iallefall det jeg krysser fingrene for!!! Håper enda flere kan komme med sine erfaringer:)
Lemonia Skrevet 21. september 2010 #5 Skrevet 21. september 2010 Min fødsel var på ingen måte lik noen av mammas fødsler. Både jeg og broren min ble født på overtid, jeg fødte en uke før. Hennes første fødsel var lang og den andre gikk kjapp, men ingen var spesielt smertefull. Min fødsel tok gjennomsnittlig tid, men var veldig vond og slitsom med sammenhengede rier, og så endte det med tang og tredjegrads ruptur. Håper det blir bedre neste gang.
Glade meg:-)3 småjenter<3 Skrevet 21. september 2010 #6 Skrevet 21. september 2010 Mamma gikk over tiden med oss alle tre, tok flere dager fra første tegn på fødsel til vi kom! Jeg fødte første gangen 7 timer etter første tegn som var vannavgang, første rie kom 3.5 time før jenta kom. Nr to kom vel 10 timer etter at jeg kjennte litt murringer, men i følge fødejournalen hadde jeg en fødsel på 4 timer. Spennende å se med jente nr 3 nå. Mamma hadde lette svangerskap, jeg har vært svært plaget av bekkenløsning:-(
Plutselig_gravid Skrevet 21. september 2010 #7 Skrevet 21. september 2010 Jepp, har hatt like fødsler som min mor. Både i forløp, størrelse og ift termindato.
Margarita -- Skrevet 21. september 2010 Forfatter #8 Skrevet 21. september 2010 Glade meg; fødte du på samme tid som din mor også?
En Prins + Prinsesse Skrevet 22. september 2010 #9 Skrevet 22. september 2010 her var de helt forskjellige.. mamma fikk meg tre uker før tiden, med haste KS etter 2 døgn da jeg satt fast... Jeg fødte vaginalt 6 dager over termin. ingen problemer....
Sesilia Skrevet 22. september 2010 #10 Skrevet 22. september 2010 Jeg er helt ulik på min mor, både svangerskap og fødsler... Ligner derimot mere på min farmor, men ikke helt likt henne heller Så jeg ville ikke brukt for mye energi på det, det kan jo være du er helt ulik, og uansett er det jo ikke noe annet å gjøre enn å vente og se
Snøfnugg75 Skrevet 22. september 2010 #11 Skrevet 22. september 2010 Nei, stikk motsatt! Mamma har hatt tre raske og lette fødslar, eg har hatt ein skrekkelig fæl og ein meir normal, men begge lange. Mamma og eg er ganske likt bygd, slanke og høge.
Rosa-07 Blå-11 Skrevet 22. september 2010 #12 Skrevet 22. september 2010 Mener det ikke er noen likhet mellom min mors 2 fødsler og min ene. Jeg, som den eldste ble født 9 uker før termin. min søster ble født 3 uker før. moren min kjente ikke riene og jordmor måtte holde på magen hennes og fortelle henne når pressriene kom så hun kunne presse. Begge fødslene hennes tok mellom 3 og 4 timer. Jeg fødte 10 dager før termin, holdt på i 18 timer og kjente definitivt riene!! hehe.. ( nå hører det med til historien at jeg ble satt igang). Men har ei venninne som i likhet med sin mor har 3 barn, og deres fødsler var visst ikke så forskjellige.
gulda Skrevet 22. september 2010 #13 Skrevet 22. september 2010 Jeg har bare hatt en fødsel, og den var ikke lik! Mamma husker ikke når hun fikk i forhold til termin. Det som var likt var at vi begge hadde kjappe fødsler. Men mens hun gikk på besøk i løpet av de tre timene riene varte, og bare kjente en pressrie, så lå jeg og ikke kunne bevege meg. Hadde kort utdrivningsfase også, men hadde nok 4-5 pressrier iallefall. Er spent på hvordan det vil bli denne gangen ) Tror det er veldig forskjell. Noen får prikklike fødsler som mødrene. Ei jegkjenner hadde en utrolig spesiell fødsel, men helt likt som moren hadde hatt. Andre har ingen likheter med moren sin. Får håper barnet er utålmodig etter å ut da, for din del )
Margarita -- Skrevet 22. september 2010 Forfatter #14 Skrevet 22. september 2010 Ja, jeg bare krysser fingrene for at hun vil komme ut før jul ,helst ikek mye etter termin, for da blir jeg nok stressa. JEg kan jo evnt begynne å røyke og drikke alkohol, og se om det hjelper;))
Margarita -- Skrevet 22. september 2010 Forfatter #15 Skrevet 22. september 2010 Ja, jeg bare krysser fingrene for at hun vil komme ut før jul ,helst ikek mye etter termin, for da blir jeg nok stressa. JEg kan jo evnt begynne å røyke og drikke alkohol, og se om det hjelper;))
AO3 Skrevet 22. september 2010 #16 Skrevet 22. september 2010 Med termin 24. desember ville jeg faktisk klart ha foretrukket fødsel 1. januar. Min mor gikk 1-2 uker over termin med alle sine tre barn. Min fødsel startet 14 dager før termin. Noen likheter var det: Både min fødsel og min mors første fødsel startet med vannavgang uten rier, så vi måtte settes i gang med drypp. Den første fødselen for oss begge ble tøff pga igangsettingen. Men der stoppet likhetene - hun har født tre barn med få komplikasjoner, siste barn veide 4,5 kg (drømmefødsel). Min fødsel endte i hastesnitt (3,5kg baby), det viste seg i ettertid at jeg har for smalt bekken til å føde vaginalt... Skulle ønske at jeg hadde født som min mor, men dengang ei... Det er DIN kropp, DINE fødsler - ikke din mors.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå