Venja Skrevet 20. september 2010 #1 Skrevet 20. september 2010 Vurderer å kjøpe wii fit. Har en stillesittendes jobb og lite mulighet for å gå ut å trene på ettermiddag/kveld. Er det trening i wii fit? Gøy? Hva er din erfaring?
Gjest Skrevet 20. september 2010 #2 Skrevet 20. september 2010 Jeg synes det var litt gøy, men så ble det for kjedelig rett og slett.. Liker type hard kondisjons trening, og det får man ikke med Wii fit... litt mer trim for eldre... men det er jo hva man er ute etter.. all bevegelse er bra bevegelse.. Og man forbrenner jo helt klart kalorier. Gøy mer enn effektivt vil jeg si da.
Ranveig R Skrevet 20. september 2010 #3 Skrevet 20. september 2010 Veldig gøy og ganske effektivt. Jogging blir liksom ikkje verken meir eller mindre effektivt om ein gjer det inne enn om ein gjer det ute, men wii fit-jogginga er ganske søt. Eg aukar intensiteten på aerobic-øvelsene ved å løfte handvekter i tillegg (på step, boksing, jogging, rockering). Det er kjempestor forskjell på kor sliten/sveitt eg blir når eg pumpar 2 x 2 kg handvekter i tillegg til normal øvelse! Dermed får eg alt det gøye i tillegg til litt hardare trening. For jo - berre slik som øvelsene er i utgangspunktet (spes. step + balanseøvelsene) er dei ikkje noko ein blir spesielt sliten av. Det er mange gode styrkeøvelsar, men eg synest det går vekk (for) mykje tid på å gå ut av forrige øvelse og inn på neste, nesten så ein blir kald i mellomtida. Og wii fit-treninga har for meg gått i periodar. Trente masse frå nyttår til slutten av mars, deretter hadde eg pause (var litt lei), brukte 30 day shred-filmen i mai - juli, og har no begynt på igjen med wii fit, gjort tøffare med handvekter. Og det er igjen kjempegøy! ) Eg angrar i alle fall ikkje på at eg kjøpte det!
2søtesmåh Skrevet 21. september 2010 #4 Skrevet 21. september 2010 EN tommelfingerregele er at alt man kjøper som medfører at man må RØRE på seg og bruke kroppen sin,- VIL ha effekt. En trenings-DVD vil ha effekt om du følger den, regelmessig. Manualer vil ha effekt om du bruker de, elipsemaskin vil ha effekt om du bruker den osv osv.. Men man må ikke forvente mirakler og at man skal se ut som undertøysmodell etter kort tids bruk, selv ikke etter lang tids bruk så kan man ikke forvente det.. Men helsemessig sett, er man iutgangspunktet det man kan kalle "Inaktiv" så vil ALT hjelpe,- selv bare daglig bruk av manualer i et par-tre øvelser er BEDRE enn ingenting ) Men de MÅ brukes.... SÅ alt ut fra utgangspunkt og HVA du ønsker som effekt så vil nok Wii Fit være effektivt, men kanskje ikke på den måten/de områder DU ønsker???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå