Gå til innhold

samboeren blir kanskje borte i 6 mnd :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

han ringte i dag for å fortelle at han skal bli borte på skole/kurs i 6 mnd som om det var den største selvfølgelighet i et parforhold.

Dette er da noe han burde diskutere med meg før han søkte på? Skjønner ingenting her.. Vi har et barn sammen og jeg har tidligere vært alene i 7 mnd når han var borte med jobb.

Kjenner jeg blir sliten bare ved tanken på å skulle være alene en så lang periode igjen :( Han kan sikkert helgependle, eller iallefall annenhver helg, men gruer meg veldig. Føler ikke jeg kan nekte han dette når han først har fått muligheten, men dette burde vi iallefall diskutert først. Har ikke hørt noe om dette før i dag... Jeg har også en karriere som jeg ikke kan gi slipp på, og jeg reiser masse i jobben. Dette blir vanskelig!!

Hvordan hadde dere reagert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde blitt forbannet jeg! Over at han ikke hadde diskutert dette med meg! Faens gubbe! Er karrieren hans viktigere enn din kanskje?

Skrevet

Ehhh... det der hadde ikke jeg godtatt!!!

Har vært sammen med en offiser som har tjenestegjort i Afghanistan, Bosnia, Irak... lange perioder da jeg har vært alene, og som jeg ikke savner. Men han dro utenlands med mitt samtykke, til tross for at jeg visste hva jeg risikerte for både min og barnas del.

Dere to burde virkelig ta en seriøs prat, man kan ikke ta en slik avgjørelse uten å snakke sammen om det først.

Skrevet

ja, dette burde vi snakket sammen om først, da hadde det kanskje vært lettere å godta. Men dette er ikke noe han har planlagt over lang tid, muligheten dukket bare opp. Allikevel burde han drøftet dette med meg. Ønsker ikke nekte han, får hadde muligens gjort det samme selv. Blir bare sliten av tanken på å måtte være alene.

Glad det ikke er snakk om Afghanistan, så skal kanskje ikke klage...

Dette kom som et sjokk på meg ja, men vi skal nok klare det!

Skrevet

hadde blitt fly forbanna!

jeg kjenner ikke din mann, han er kansje både hyggelig og grei men tipper han er en stor EGOIST!

Skrevet

Samboeren min er en fantastisk mann, og det er vel også det som er grunn til at han har fått denne plassen som det er stor kamp om. Vi er begge opptatte på våre kanter med hver vår karriere og det syns jeg er flott at vi kan ha.

Selvsagt blir jeg forbannet når jeg får slengt dette i trynet over telefon, men vi har ikke sett hverandre på en stund nu pga jobbsituasjonen vi er i, så noen viktige samtaler må tas på telefon. Ideelt sett skulle jeg ønske vi hadde tid til slike samtaler hjemme over en god middag. Men det er ikke alltid det lar seg gjøre.

Har lov å bli skuffa, men for tiden har vi det begge veldig hektisk og dette er vel en konsekvens av det. Støtter han her, selv om jeg gjerne skulle fått vite om det på en annen måte.

Støtter han fullt ut, så får vi heller bli flinkere til å roe ned tempoet og ha noen gode samtaler når vi er sammen. Gidder ikke diskutere dette med han på telefon.

Skrevet

Samboeren min ringte meg med en gang han fikk tilbud om jobb på en båt som går i USA, han hadde sagt at han måtte diskutere det med meg først, og jeg sa som sant var at så usikker som bransjen han er i, så må han bare være glad for at han fortsatt har en jobb, og at vi kom til å klare oss fint uansett! Han tar med alltid med på råd i slike saker, fordi det involverer hele familien. Syns det er helt naturlig.. Så derfor syns jeg samboeren din var noe egoistisk, eller i alle fall tankeløs da han takket ja uten å spørre deg først!

Skrevet

han fikk kort svarfrist, og jeg kom nettopp på at han har prøvd å ringe meg tidligere i dag når jeg satt i møte. Mulig han skulle høre med meg da hva jeg tenkte? Vanskelig dette, for han er selvsagt borte nå og er sjelden tilgjengelig på telefon, så har ikke fått snakket noe mer med han om dette. Han pleier være veldig grei når det gjelder slike ting, og har tidligere takket nei til en stor mulighet pga at jeg ikke syns det passet akkurat da.

Kipt det her :( men stolt av mannen min som fikk tilbudet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...