Gå til innhold

Mm og mme - hvor ofte har babyen avføring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tulla mi på snart 3mnd får både mm og mme, og nå er det en og en halv uke siden hun har hatt avføring. Noen som vet om dette er normalt? Vet at det er vanlig for babyer som bare får mm, men at de som bare får mme bør ha avføring hver dag. Hvordan er det da når babyen får begge deler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun fikk kun morsmelk i nesten tre mnd, de første to mnd avføring daglig. Så ble det til en gang i uken pga. jeg hadde lite melk og hun trengte hver dråpe hun fikk. Når hun nærmet seg tre mnd begynte jeg å gi mme i tillegg til amming, og da kom avføringen gjerne 2 ganger i uka. Nå gir jeg nesten bare mme (hun er 4,5 mnd) og det kommer avføring annenhver dag.

Du bør kanskje sette maltextrakt i mme så kommer det nok noe ut! Jeg brukte å sette det i hver flaske (minus en-to ganger om natta og morgenen) og babyen er fornøyd. Nå venner jeg henne til sviskesaft siden det går mye i malt her. Forresten så bruker jeg malt kun til 2-3 flasker om dagen (hun spiser fortsatt hver tredje time).

Skrevet

Tusen takk for svar:-)

Jeg har prøvd malt, men hun vil ikke drikke det. Mulig jeg har tatt for mye i mme? Har tatt ca. 1 ts i 120 ml.

Jeg får prøve sviskesaft:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...