Anonym bruker Skrevet 20. september 2010 #1 Skrevet 20. september 2010 Den forbarskede bekkenløsninga vil ikke slippe taket... Jentungen er nå 5 mnd, og jeg går til fysioterapaut 1-2 ganger i uken. Synes ikke det blir noe særlig bedre, og har følelsen av at permisjonen min går bort til å ha vont... Det er ikke så ille at jeg ikke kan ta være på barnet, så kan ikke sykemelde meg... Noen som har tips til å bli kvitt dette fort som f?? Det er SÅ irriterende, og både fysisk og psykisk slitsomt å gå rundt med dette. Folk har ingen forståelse for at man faktisk fortsatt kan ha bekkenløsning etter fødselen. Da skal man være sprek, trene, trille og være med på alskens aktiviteter.... jeg VIL være en av de...
Gjest ->>- Skrevet 20. september 2010 #3 Skrevet 20. september 2010 Altså, jo, men i mindre grad nå. Årsaken fyller snart seks år. Jeg har ingen tips til "fort som faen," men trening rettledet av bekkenspesialister og behandling hos manuellterapeut gav god effekt her.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2010 #4 Skrevet 20. september 2010 Ja, jeg opplevde tre hekseskudd i korsryggen fra snuppa var 8 mnd - 15 mnd + generell daglige stikk og smerter i hofter og bak, og kiropraktor fant da ut at det var en låsning i bekkenet som ikke var blitt behandlet i graviditeten Jeg gikk rundt med f... så vondt i svangerskapet, og fysio en gang i uka holdt meg såvidt på jobb. Men det fjernet altså ikke årsaken til smertene, som viste seg å være låsninger i nakke, rygg og bekken. Nå har jeg gått til osteopat, og det syntes jeg var veldig positivt fordi de jobber med mer bredde enn kiropraktorene. Har ikke trengt behandling siste 1,5 mnd etter osteopaten. Kommer til å fortsette med det og fysio i neste svangerskap. Anbefaler også core-trening på det varmeste! Pilates og Yoga er også godt for å støtte mage/rygg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå