Gå til innhold

ekstra hjelp til barnet i barnhagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

mitt barn skal få støttepedagog eller spesialpedagog i barnehagen fikk jeg vite i dag, hva er forskjellen på disse to? hva skal de hjelpe barnet mitt med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du ikke hva barnet ditt har behov for hjelp til ??

Ikke for å være slem, men jeg lurer virkelig på det....

Skrevet

I hverdagen er det ikke stor forskjell på de to, men spesialpedagogen har litt mer utdanning. De hjelper barnet ditt med å klare å følge de daglige rutinene i barnehagen, det sosiale og eventuelle andre ting barnet ditt sliter litt mer med enn andre barn.

Skrevet

Dette fikk du vite? Det er helt usannsynlig. For å få spesialpedagog eller ekstre støtte må du som foresatt søke om ekstre midler. Det må også ligge en faglig vurdering til grunn som du som forelder skal lese og godkjenne før den sendes videre.

Skrevet

Hva ditt barn trenger hjelp til vet vel ingen som ikke kjenner dere, vet du ikke selv hva h*n trenger hjelp til?

En spesialpedagog er utdannet innen spesialpedagogikk, en støttepedagog trenger ikke ha utdanning, men blir gjerne veiledet av en spesialpedagog. En støttepedagog er en ekstra ressurs som skal være på ditt barn.

Skrevet

Hva trenger barnet ditt hjelp med da?

Der kan finnes flere måter å hjelpe barn med ekstra behov på, så det er vel det som nå blir vurdert da?

Skrevet

Ok utrolig dårlig formulering og forklart va meg av meg, sitter å gjør tusen ting samtidig, jo jeg vet hvorfor barnet skal få dette, men visste ikke forskjell på disse to, og med hva det skal få hjelp til tenkte jeg mer i baner om dette mennesket er der hver dag og skal kun konsentrere seg om mitt barn, bistå det i alt det trenger hjelp til og eventuelt gjøre ekstra ting og trening enn det det får nå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...