MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 20. september 2010 #1 Skrevet 20. september 2010 Har i kveld mistet en del av tanna mi! Sikkert noe av en fylling som har løsnet. Men, jeg har skikkelig tannlegeskrekk og bare tanken på å ringe tannlegen i morgen skremmer vannet av meg. Er det sånn at gravide ikke kan få bedøvelse??
Mammat3små Skrevet 20. september 2010 #2 Skrevet 20. september 2010 Jeg mista og en del av tanna mi, å da var jeg i slutten av 2.trimester, og da ville de ikke gjøre noe med bedøvelse, så fikk midlertidig fylling uten (tanna mi var død da, så jeg kjente ingen ting) Men hun tannlegen sa også det at hvis jeg hadde hatt ordentlig vont, så hadde de behandlet meg uansett, men de ville helst ikke gjøre det med mindre det altså var smerter til stede.. grunnen til dette sa hun var at de ikke var 100% sikker på hvordan bedøvningen virket på babyen osv...
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 20. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 20. september 2010 Ok. Men hvordan er det med å ta bilder og evt det herdelyset da?? Dette er jo ikke vondt, er en del helt nederst på yttersiden. Tror det er en bit av en gammel fylling, så da kan han kanskje bare fylle her også da, evt midlertidig? Rart dette med tannlegeskrekk.. Føder gjerne mange ganger hvis jeg kan slippe å møte opp hos tannlegen.. Føder gjerne uten smertestillende, men trenger nesten bedøvelse bare for å pusse og slipe på tennene.. Hører jo selv at det er helt latterlig, men sånn er det altså..
kidos! Skrevet 20. september 2010 #4 Skrevet 20. september 2010 jeg er tannlege, og de fleste bedøvelser er ok, men det er et par man ikke skal ta. Rtg er ok hvis du har blyforkle over hele kroppen. Herdelampen er helt ufarlig.
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 21. september 2010 Forfatter #5 Skrevet 21. september 2010 Åja, ok. Takk, kidos! )
Julia/Julie Skrevet 23. september 2010 #6 Skrevet 23. september 2010 Strålingen fra rtg er mindre enn du får på en times flytur. De vanlige bedøvelsene som brukes er ikke farlig for fostre da de kun er lokale. Lykke til:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå