Anonym bruker Skrevet 20. september 2010 #1 Skrevet 20. september 2010 Hvor lenger holder den immunforsvargreia? Mannen min er forkjølet..
Gjest ->>- Skrevet 20. september 2010 #2 Skrevet 20. september 2010 Så lenge barnet ammes (om det er fullamming har mindre å si) overføres immunstoffer fra moren kontinuerlig og immunforsvaret blir dermed noe sterkere enn om det ikke ammes i det hele.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2010 #3 Skrevet 20. september 2010 Statistisk sett, ja. Mengdene immunstoffer er konstant, altså for immunforsvaret er det alltid bra (faktisk helt til 7 år!) med morsmelk.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2010 #4 Skrevet 20. september 2010 Jeg fullammet i 1-2 mnd, hun var veldig forkjølet 2 ganger iløpet av den tiden. Hun hostet og var potte tett. Jeg sluttet å amme totalt før hun var 6 mnd. Har ikke vært syk en dag. Det er alt jeg kan si. Venninnene min som ammer har barn som har vært syke mye oftere. Jeg tror det handler mer om genetikk og miljøet rundt, enn amming. Dette med antistoffer fra morsmelka går mer på allergier, det sies at morsmelk kan utsette utbrudd av allergi.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2010 #5 Skrevet 20. september 2010 ja, den oppfatningen har jeg da jeg fullammet mitt barn til 6 mnd. Har til nå bare vært forskjølet, feber her og der, øyebettenelse, omgangssyke har vært 2 ganger (første gang spydde hun bare en gang, 2 gang nå i helgen spydde hun 2 ganger, men en del diarebleier...) men hun er veldig lite syk. Nabogutt er like gammel og moren gav ham mm en del og sluttet å amme ham da han var 7 mnd. Her ble det slutt når hun var 10 mnd, da ville hun ikke ha mer. Hun er 2 år nå
Anonym bruker Skrevet 20. september 2010 #6 Skrevet 20. september 2010 Jeg syns de som får mme virker friskere jeg da...Klarte ikke å amme da jeg har hatt en brystreduksjon tidligere, men prøvde virkelig. Fikk masse hjelp på fødeavd i tillegg, så datteren min fikk såvidt litt melk de første dagene, men måtte ha mme fra første dag og for å få nok, og hun har vært et av de friskeste barna i barnehagen Har kun kastet opp en gang i sitt liv, hatt influensa to ganger, og øyekatarr en gang, og det er ganske lite, med tanke på at hun snart er 7 år Litt snørr nå og da på høsten er det jo, men ikke noe alvorlig
Lille-Pernille Skrevet 20. september 2010 #7 Skrevet 20. september 2010 Det vet jeg ikke. Men jeg ammet gutten min så godt jeg kunne i 5 mnd. Pumpet meg hver gang han sov og ga bryst når han var våken. Så det som et stort nederlag å gi mme ved siden av, men måtte jo gi han mat! Da han var 5 mnd + ga jeg opp. De få dråpene han klarte å suge ut holdt ikke og han skrek av sult. Da ble jeg fulltids flaskemamma. Guttungen har vært frisk helt frem til barnehagestart i en alder av 10 mnd. Nå er han konstant forkjølet....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå