Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 20. september 2010 #1 Skrevet 20. september 2010 Ser alle kjøper inn mengder på mengder med ull nå, og ull er dyrt! Vær derfor sikker på at barnet deres faktisk tåler ull før dere hamstrer. Det er utrolig kjipt å svi av mange hundre, kanskje tusen, kroner for så å oppdage at barnet ikke tåler ull. For det er faktisk en del barn som pga atopisk eksem eller annet, reagerer voldsomt på ull. Enten ved at de får mer eksem, eller rett og slett bare klør og blir nuppete i huden av det. Jeg har selv hamstret ull til min nr 2 når han var baby bare for å oppdage at han hadde/fikk atopisk eksem og ikke tålte det. Ble litt overrasket da verken pappaen, meg selv eller eldstemann har eksem. Og han hadde slett ikke mye eksem så det tok litt tid før jeg skjønte at de små tørre flekkene var eksem. Ull er virkelig supert altså, men det kan være greit å være obs på at ikke alle barn tåler det. Tror mange, slik som meg med vår nr 2, kanskje ikke er klar over dette. Så ville bare gi beskjed :-)
Ksenia & Anjem Skrevet 20. september 2010 #2 Skrevet 20. september 2010 Det er lett å videreselge det på f.eks finn.no
abella Skrevet 20. september 2010 #3 Skrevet 20. september 2010 Veldig enig i det du skriver. Vi har litt av det samme problemet her. Men det jeg lurer på er om dine alltid reagerte på ull eller om det kom etter hvert? Knerten ble født senhøstes i fjor, og jeg brukte ull på ham hele vinteren i fjor og da gikk det bra. Han hadde litt tørr hud i ansiktet i fjor vinter som forsvant med kortisonkrem og han har ikke hatt noe siden. Nå har vi altså begynt med ullpysj (i ubehandlet ull fra Nøstebarn) for vinteren og han har blitt tørr på armer og bein. Jeg vet jo at atopiske barn kan reagere på ull, men synes det er litt rart siden han tålte det i fjor og ikke har hatt noe tørr hud siden vinteren i fjor.
ano`num *17.03.10* Skrevet 20. september 2010 #4 Skrevet 20. september 2010 Allergi for ull an utvikes etterhvert på lik linje med annen allergi. Det er også veldig vanlig at barn som bruker mye ull får det. Derfor er det lurt å la huden få pause. Synes egentlig det er litt rart at ingen snakker om det? Det kommer vell mer og mer frem etterhvert. Nå er det jo mote med ull døgnet rundt, hele året. Men det er ikke bra! Mange av de som reagerer kan reagere på enkelte merker/typer, og ikke på andre. Har selv atopiske barn, og vi kan bruke ull bare vi er beviste. På hva hun bruker, når og hvordan. Selv reagerer jeg på enkelte typer med en gang jeg tar det på, og det "går over" omtrent med en gang jeg tar det av. Nesten litt snodig.... Må smøre med krem for å bli helt fin igjen liksom, men det er ikke slik at jeg kjenner at jeg må det etter bare en gang. Kjenner bare litt av den "sandpapireffekten".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå