Gå til innhold

Samtale på sykehuset ifbm med IVF-søknad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter

Prøver meg her, siden dere tydeligvis vet hva dette går ut på. Gynekologen min har søkt oss til Ullevål for IVF, og vi har fått brev derfra hvor det står at vi er innkalt til samtale i forbindelse med dette senere i uken. Vi har ikke fått svar på hvorvidt vi kan få IVF eller ikke, så jeg regner med at dette er en samtale de ønsker å ha med oss før de evt. bestemmer seg for hvorvidt vi er "kvalifisert" eller ikke.

Vet dere hva som foregår på en sånn samtale? Hva kommer de til å spørre om og slikt?

Litt nysgjerrig kjenner jeg. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legen min sendt inn en søknad til ullevål. dett var før jul og fikk innkallelse i februar. Da var jeg først på Gynokologisk poliklinikk og hun sjekket meg og spurte om mensen og hans sæd kval. og bla bla.

Hun skriver da søknaden når vi sitter der og skal sende den inn til ivf-klinikken.

Skulle oxo ha en lap da jeg ba om dette selv. Maste veldig på operasjonen og de hadde så klart ingen timer før på lenge. Damen på inntakskontoret sa at jeg kunne sette meg opp på evt timer som ble avbestilt.

Fikk da en lap operasjon i april.

Så ringte jeg å maste i juni om hvordan det gikk med ivf-søknaden og da hadde de enda ikke reg den inn. Sa da at det hadde gått 4 mnd som de lovet dengangen i februar.

Jeg kunne da ringe tilbake igjen om noen dager så skulle de sjekke det opp.

Ble lagt inn i systemet men siden dette var før sommer ferien og jeg skulle ha ferie den uken de stengte fikk jeg ikke time før den 12 aug på ivf-klinikken. Der snakket vi bare med legen og hun forklare hvilken metoder de bruker osv og så måtte jeg ta flere blodprøver som kromosom tester og hiv.

Fikk mensen idag og skal ringe inn i morgen, og forhåpentligvis sier de at jeg kan beg på spray. sist jeg spurte hadde de altfor mange pasienter inne og hadde ikke kapasitet til meg.

Håper dette hjelper deg litt på vei!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...