ede Skrevet 20. september 2010 #1 Skrevet 20. september 2010 Noen med erfaring med høyt kolesterol før graviditeten som ble fulgt opp ang. dette på noen sp. måte under svangerskapet? Jordmor var litt bekymret..og da ble jo jeg også det..
Stella21 Skrevet 20. september 2010 #2 Skrevet 20. september 2010 Jeg har også høyt kolesterol (arvelig), totalkolesterol pleier å ligge på mellom 6-8. Jeg var også bekymret for dette når jeg ble gravid, og jordmor ble også usikker da hun ikke hadde noen erfaring med dette fra før. Hun tok derfor en tlf til gynekolog på sykehuset jeg hører til, og fikk til svar at dette ikke krevde noe særskilt oppfølging såfremt blodtrykket var innenfor normalen. Mitt har vært ok og uforandret gjennom hele svangerskapet (er i uke 39 nå). Hvis du derimot har/får høyt blodtrykk bør det følges opp. Har ikke hørt at det skal være noen større fare for feks. svangerskapsforgiftning, men jeg tenkte mye på hvordan flowen i navlestreng og morkake var, så jeg tok privat UL i uke 32 for å få sjekket dette...og den var heldigvis helt fin Kolesterolet stiger jo hos alle gravide, så legen min mente at det ikke var noe poeng i å følge med på dette underveis i graviditeten. Får vel bare slå meg til ro med at dette. Forsøker å spise (relativt) mager og sunn kost, og tar omega 3. Så få vi satse på at det går fint
ede Skrevet 20. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 20. september 2010 Takk for svaret. skal følge blodtrykket med argusøyne. Jordmor mente det kunne være økt fare for blodpropp.. hjelp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå