Anonym bruker Skrevet 20. september 2010 #1 Skrevet 20. september 2010 Hun foteller ting den ene dagen som ikke stemmer overens med det hun sier den andre dagen osv. Jeg har merket dette mer og mer den siste tiden, men jeg skjønner ikke helt hvorfor.. Hun kan feks lyve om at hun har fått jobb en dag (noe som ikke stemmer den andre dagen for da må hun ut på jobbleting). De meste jeg tar henne i å lyve om er ting jeg absoutt ikke fortsår at skal være verdt det. Merker jeg blir frustrer nå som jeg ikke vet hva som er sannt og hva som ikke er det.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2010 #2 Skrevet 20. september 2010 Jeg kjenner ei jente som er litt som hun du beskriver. Ikke så gjennomskuelig, men hun fortalte f.eks. forskjellige vennegjenger at hun hadde forskjellige mellomnavn. (Den dag i dag er hun sammen med en som kaller henne M... P..., og tror at dette navnet har hun hatt hele livet, mens til meg for flere år siden så sa hun at hun het M... R... - og plutselig hadde hun fjernet dette mellomnavnet. Katta het forresten det samme som hun påstår at hun selv heter til mellomnavn i dag...). Fortalte at hun hadde prøvd mye forskjellig narkotika og vært langt utpå til noen, mens til andre så hadde hun bare prøvd litt hasj. Fortalte venninne 1 at venninne 2 var jævlig med henne, og vice versa. I dag sier hun at hun har en diagnose og at hun får hjelp. Jeg tror og håper at dette er sant, slik at hun etter hvert kan få medisinering og bedre kontroll over impulsene sine. Mulig at det er noe sånt venninna di sliter med også.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2010 #3 Skrevet 20. september 2010 jeg har også ei venninne som er helt lik.. snakker hun i tlf i mitt nærvær så kan hun si i tlf at vi sitter å spiser lasagne mens vi egentlig ser på tv (og ikke har noen planer om å spise), lyver om alt og ingenting og jeg ser ikke helt poenget jeg heller..
Anonym bruker Skrevet 20. september 2010 #4 Skrevet 20. september 2010 Jeg har en slik venninne, men hun har en shizofreni diagnose, og noen ganger lurer på om hun trur det hun snakker om selv. (bare tull/løgner/virrvarr i dårlige perioder)
Anonym bruker Skrevet 20. september 2010 #5 Skrevet 20. september 2010 Høres ut som hun kan ha en diagnose. Noen ljuger så de tror det selv, bokstavelig talt. Det de forteller er virkelighet i deres hjerne. Prøv å se det på den måten, kanskje du får bekreftet at hun trenger hjelp. Hun gjør det nok ikke for å plage deg, men det plager sikkert henne, hvis hun begynner å miste grepet om virkeligheten.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2010 #6 Skrevet 20. september 2010 Jeg har også en venninne (ikke lenger en god venninne nettop pga at jeg ikke orker dette) som er slik. Hun lyver særlig om økonomien. Hun løy om at hun eie en leilighet hun kun leide og løy om at hun hadde 2 mil i lån (dette er en 19 år gammel alenemor uten utdanning). Hun løy også om at hun hadde måtte ha 40 å noe kjøretimer da hun skulle ta lappen, men noen dager etter bare skrøt hun på seg at hun brukte så lite penger på lappen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå